Forum jehovahs-getuigen.nl gaat sluiten...

Personen die willen reageren op een bericht uit het gastenboek kunnen het bericht naar dit forum kopiëren en hun reactie plaatsen
Ezra
Site Admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Forum jehovahs-getuigen.nl gaat sluiten...

Berichtdoor Ezra » Vr Okt 22, 2010 6:58 pm

Aan al degenen die hier posten of meelezen,

Ik ben dit bord enige tijd geleden gestart omdat er in het gastenboek van jehovahs-getuigen.nl allerlei discussies ontstonden, met name door een persoon die mij probeerde te ontmaskeren. Hoewel ik mijzelf tot op de dag van vandaag afvraag wat er te ontmaskeren valt aan iemand die zo'n beetje zijn hele hebben en houwen op het Internet heeft gezet, leek het mij aardig deze persoon een platform te geven om dat te kunnen doen. Daarmee zou ook het gastenboek worden ontzien van discussies...daar is een gastenboek immers niet voor bedoeld.

Ik heb het forum opgezet op 1 avond, zonder het opstellen van regels, zonder een vooropgezet idee van wat ik wel zou toelaten, wat ik niet zou toelaten... kortom, zonder modereerregels. Enerzijds omdat ik dit forum persoonlijk nooit heb gezien als "volwaardig" forum over jehovahs-getuigen.nl, maar slechts als tijdelijke service naar Avondrood (en aliassen). In eerste instantie heb ik dit geprobeerd met een volledig open forum waarop ook gasten zonder voorbehoud konden posten. Op het moment dat de spam op het forum ging toenemen en een zeker persoon bij herhaling uit de bocht vloog, heb ik besloten berichten van gasten te gaan modereren, dat wil zeggen dat de berichten eerst door mij moesten worden goedgekeurd voordat ze op het forum verschenen.

Inmiddels is dit bord uitgegroeid tot iets wat eigenlijk nooit de bedoeling is geweest. Er zijn reeds diverse fora in Nederland waarop men over jehovah's getuigen kan praten. En, het begint erop te lijken dat ik, buiten het goedkeuren van berichten, nog meer werk op mijn dak ga krijgen als ik dit forum in de lucht hou. Eerlijk gezegd heb ik daar noch de tijd voor, noch de zin in.

De "bekenden" die hier zijn, zoeken elkaar ongetwijfeld wel ergens anders op en ik vrees dat de welles-nietes discussies met Knoalster en Johannes ook verder weinig zoden aan de dijk gaan zetten. De meningen staan vast, de keuzes zijn gemaakt, geluisterd wordt er niet meer, kortom: meerwaarde van dit forum is 0,0 geworden... ALS er al meerwaarde is geweest.

Om bovenstaande redenen en nog andere heb ik daarom besloten dit forum te gaan sluiten. Wat mij betreft gaat zondagavond de stekker eruit. En, voordat Johannes nu gaat juichen, de website jehovahs-getuigen.nl blijft uiteraard gewoon bestaan en in de toekomst zal ik er ook weer eens wat nieuwe, interessante feitjes over jehovahs getuigen op zetten.

Nou, dat was het eigenlijk wel. Einde mededeling...

Groeten,
Ezra
"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Martin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Forum jehovahs-getuigen.nl gaat sluiten...

Berichtdoor Martin » Vr Okt 22, 2010 7:16 pm

Beste Ezra,

Ik denk dat je groot gelijk hebt. :D

Graag wil ik je hartelijk danken voor de platforms die je verschaft om over deze belangrijke zaken te spreken. Ik ben me ervan bewust dat het best veel tijd en energie kost.

Nogmaals enorm bedankt. :)

Je vriend, Martin

XDJK

Berichtdoor XDJK » Vr Okt 22, 2010 7:17 pm

Beele

Berichtdoor Beele » Vr Okt 22, 2010 7:21 pm

Hallo Ezra, Ik schrik er enorm van.

Maar ik begrijp dat het forum dus iets is, wat nooit de bedoeling was.
Ja, Raymond schreef het laatst al.

Ik vind het echt heel spijtig,

Maar ik begrijp het wel.

Het lijkt me werkelijk een monnike klus om alles in goede banen te blijven leiden.

Ik vind het dus echt heel jammer,

Ik heb ook gemerkt dat de berichten, nu niet meer te openen zijn.

Ik wil je hartelijk bedanken, voor je altijd gastvrije service die jij aan mij geboden hebt.

Ja, aan alles komt een einde :?

Nogmaals heel erg bedankt voor alles,

Maar het doet me wel wat pijn hoor.

Groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Apostata

Berichtdoor Apostata » Vr Okt 22, 2010 10:51 pm

Hoi Ezra,

Heel hartelijk bedankt voor de mogelijkheid tot een pluriform platform die je hebt trachten te bieden voor de eng behuisde mensen als Avondrood cum suis.
Ik heb mij, 's mijns ondanks, weleens afgevraagd welk een nobele geest iemand moet hebben om een forum als dit louter voor een zieke geest als Avondrood zich heeft betoond in de lucht te brengen en te houden.

Ik zou dat nooit gekund hebben. En ik begrijp ook best dat je de stekker er uit trekt. Want het is allang geen platform tot discussie meer, maar het is vooral de laatste weken een zeikboard voor zieke geesten geworden. Zeiken om te zeiken, omdat men elders werd uitgekotst. En dat was nooit de opzet van dit forum, helemaal mee eens. Dus, terecht dat je de stekker er uit trekt.
Waarom zou je immers dezelfde mensen blijven legitimeren die er elders een zooitje van maken, zonder de ballen te hebben dat te herstellen. Ergens is een grens nodig waardoor mensen wellicht eens echt gaan nadenken.

Kortom: bedankt en ik betuig je graag mijn respect,

groet,

Apostata

PS: Knoal, bedenk je echt nog eens 100 keer voor je je laat dopen. Als je eens wilt meeten met mij, mail me dan op apostata@live.nl. Oprecht gemeend, met al mijn38 jaar JG ervaring heb ik echt wel enige kennis van zaken en recht van spreken...
Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Beele

Berichtdoor Beele » Vr Okt 22, 2010 11:00 pm

En ja hoor, daar heb je Apostata, weer.
Die zelfs deze aangelegenheid aangrijpt om andere lafhartig te typeren.

Of had je het niet over Avondrood?

Is geen vraag uiteraard,
Want wij beiden weten dat het geen vraag is.

Het is voor de meeste wel duidelijk, dat jij overal een stempel wil drukken.
Zelfs bij dit afscheid, kun je het niet nalaten om andere posters te kleineren.

je bent een apart, geval Apostata.

Groet Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

knoalster

Berichtdoor knoalster » Za Okt 23, 2010 12:03 am

Sorry hoor Ezra maar is het nou echt weer nodig om JG(mij en Johannes) af te schilderen als leeghoofden die alleen maar aan welles-nietes spelletjes meedoen?
Tuurlijk hebben wij het vast weer gedaan..................

@Apostata

Ja idd een zeikboard met jouw als opperhoofd,
ik heb al heel lang over mijn keuzes nagedacht en alles wijst positief naar JG!
en hoe jullie jezelf hier doen overkomen is alleen maar heel erg negatief.

Ach het vaarwel van dit forum maakt het in elk geval makkelijker om deze troep weg te kunnen doen, geen gasten meer die verleidt zullen worden!

Ik zal ook niet terug naar PC of wat dan ook gaan, dat heb ik al vaarwel gezegd.
Als dit forum weg is, ben ik daarmee ook weg!

Bianconeri_nl@ hotmail.com

Toch maar een dankje voor jouw Ezra!

Apostata

Berichtdoor Apostata » Za Okt 23, 2010 12:28 am

Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Rijk

Berichtdoor Rijk » Za Okt 23, 2010 7:59 am

Hoi Ezra,

Ik kan jou niet kwalijk nemen als je ergens een punt achter zet.

Ik zet regelmatig punten achter dingen. En kom er ook vaak net zo hard weer op terug :mrgreen:

Jij weet als geen ander dat ik vaak genoeg 'met dit, en dan weer dat' wilde stoppen.

Ik denk dat juist wij beide veel van onszelf hebben blootgegeven op Internet over wie we zijn
en waar we voor staan. Elle en Martin natuurlijk ook. Maar dan heb je het wel gehad denk ik.
Hoef niemand je dus kwalijk te nemen.

In die tijd na 1995 toen die ex-ouderling mij de jaren daar na veel leerde over de organisatie regeltjes
en de ouderlingen zag ik vele ( jonge ) ouderlingen passeren in Maarssen.

Meestal waren de verwachtingen hoog in de hoop dat een nieuwe - door Emmen gestuurde - ouderling
de problemen in Maarssen zou oplossen.

Ik was meestal heel enthousiast en zag het wel zitten met die "nieuwe".

Maar ik leerde in die jaren later de zaken te observeren. Ik ging de kunst verstaan bijna
feilloos te voorspellen hoe zo`n man ging handelen.

Ik keek vooral wie erom hem heen stonden en werkten.

De laatste jaren heb ik over jou ook vaak nagedacht en geprobeerd in te schatten hoe je ging
handelen. Door je site`s en discussieborden had je natuurlijk invloed op wat er op Internet
gaande was onder JG en ex-JG.

Toen het doek voor mij viel op het vrije DB werd ik afhankelijk van PC.

Ik wist dat dat van korte duur zou zijn. Niet door jou maar door wat er hoofdzakelijk
voor mensen komen. PC is eigenlijk geen echt JG forum.

Paradijs Cafe. Bijna niemand daar geloof in het paradijs.

Dit - onopvallende forum - waar de meeste van ons vanaf het begin een account hadden
is eigenlijk het beste bord van allen.

Inloggen om te posten maar iedereen mag meelezen. En berichten blijven staan.
Het beste van DB, PC, het OT bij elkaar.

Maar ik wist dat dit niet lang ging duren. Ik had alleen verkeerd ingeschat dat
je een heel forum zou stoppen :mrgreen:
Maar ik wist wel heel zeker dat er op heel korte termijn een spaak in het wiel zou komen.

Ik ga niet meer naar DB. Op PC kom ik helemaal niet meer.

Dus als je dit sluit is Shop haar forum voor sommige de enigste uitweg.

Op Johannes en Knoal na dan. Jammer voor hen en voor ons.

Kortom. We zijn het weer eens niet met elkaar eens.

Verkeerde keuze. Sluit PC. Hoort niet bij jouw eigen site maar eerder bij die van Robert King volgens mij.
Zijn site was de aanleiding van PC als ik het goed heb. Niet dat de bezoekers nog met
elkaar overeen komen - schat ik in - maar de roots zijn hetzelfde

Sluit PC maar laat het open als archief.

En ga hier verder net zoals je je eigen site nooit moet opgeven.

Ik vind wel een nieuw plekkie en zet de boel ergens anders wel op stelten :mrgreen:

Al ben ik graag bij jou in de buurt.

Doe het juist voor mensen zoals Johannes en onze vroegere broeders en zusters.

Ik kan je niet dwingen hoogsten lichtelijk beïnvloeden :mrgreen: en je mijn oprechte mening geven.

Maar jij moet de keuzes maken en inschatten wat eigenlijk het beste is.

Dat je verder met één forum wilt vind ik overigens een heel goed plan.

En je zou jezelf af kunnen vragen:

"Wat zou Jehovah graag zien welke keuze ik zou maken"

Ik laat Hem nog steeds niet buiten beschouwing.

Rijk

Martin

Berichtdoor Martin » Za Okt 23, 2010 10:52 am

Terug naar “Reactie op Gastenboek-berichten”