het heen en weer

Personen die willen reageren op een bericht uit het gastenboek kunnen het bericht naar dit forum kopiëren en hun reactie plaatsen
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
anita mama van 4
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

het heen en weer

Berichtdoor anita mama van 4 » Di Jun 16, 2009 8:17 am

Hallo,
graag maak ik van deze gelegenheid gebruik om in te gaan op de discussies in het gasten boek.

Ik voel me nergens aangevallen . Ik weet namelijk van mezelf wie ik ben en hoe ik in het leven sta. De enige manier om allemaal met elkaar om te gaan is om niet te gaan beschuldigen. Het enige wat ik vind wat iemand kan doen is ipv de aanval te keizen , laten zien wie je bent. Daar moet je het namelijk in dit leven mee doen ipv gaan gooien met hoe je vind dat iemand is.
Dat gebeurd heel erg makkelijk als er aanvallend word gepraat. Jammer dat de bijbel daar voor misbruikt word.

En ik vind het jammer dat er eigenlijk op die manier niet in gegaan word op vragen. Ip daarvan word er weer gesmeten met bijbelteksten.

Zo gaat het in de hele wereld eraan toe. En als er beweerd word dat JG vredel;eivend zijn en geen strijd voeren dan is dat niet mijn ervaring.
De strijd waar ik mee ingetrokken ben is dat mijn hele familie mij de rug heeft toegekeerd. Mij beschuldigen over wie ze denken dat ik ben. Het enige wat er herkauwd word is wat geleerd word. Afvalligen zijn slecht en tegen God.

Vergelijk het met school. Er zijn altijd pesters en de gepesten. De groep pesters heeft vaak een poulair kind met volgelingen. Die volgelingen doen mee uit angst.
De gepeste is vaak een kind wat anders is. Stil en verlegen. Niet goed voor zichzelf op durven komen.
Dat is een makkelijke prooi.

Ik spreek hier uit ervaring. Mijn kind is de gepeste en zit nu op sociale vaardigheidstraining. het mooie aan mijn zoon is dat hij ondanks dat niet mee gaat doen. Hij weet wie hij is. Maar uit angst probeert hij ze te ontwijken.
dat geeft de macht bij de pester. Weten dat angst regeert.
Het mooie is dat de pester en de gepeste allebei dezelfde training krijgen. Allebei handelen ze uit onzekerheid. Ze moeten leren wie ze zelf zijn en waar ze zlef voor willen staan. En vervolgens word er geleerd hoe ze elkaar daarin met respect kunnen gejegenen.

Ik vind het juist een mooie kans dat Jg toch met exen praten. maar ik hoop dat dat op basis van respect kan. Dat is de enige manier om nader tot elkaar te komen. Tenzij je dat geangstigd. Wat dat is vaak de reden van afstand. Angst voor het onbekende.

Maar weet dat echte ware liefde geen angst kent ! Dus vraag je af waaar je zo bang voor bent . wat ik bizar vind is dat ik vrienden had die blijkbaar alleen met mij om wilde gaan als ik precies hetzelfde deed en dacht als hun. Dat is niet de definitie van echte vriendschap. Jezus stuurde de fariezeeres weg toen ze met een prostituee aan kwamen. Wat een mooir vb is dat. Hij was niet bang en had dus geen reden om mee te doen met de fariezeers
groet anita

Terug naar “Reactie op Gastenboek-berichten”