Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Personen die willen reageren op een bericht uit het gastenboek kunnen het bericht naar dit forum kopiëren en hun reactie plaatsen
Antony Tulung
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Berichtdoor Antony Tulung » Vr Aug 27, 2010 9:42 pm

Om je contact met "wereldse mensen" of "niet jehovah's getuigen" wordt je geboorte dag niet gevierd als je "jehovah's getuigen" ben.

Ik had daarmee moeite me, dat het eten van GEBAK of plezier die je als MENS recht hebt van ons de Schepper daar juist te genieten. Is er in de bijbel wordt specifiek dat het vieren van de verjaardagen verboden zijn, dan omdat Johanes onthoofd werd op zijn verjaardag? Dit is absoulute NIET gegronde reden van de schrift, heeft iemand andere toevoeging?

Graag relevante reactie.

Groetjes,
Antony :shock:
zaterdag 19 juni 2010
God staat aan mijn zijde; ik zal niet vrezen. Wat kan de aardse mens mij doen? — Ps. 118:6.
Verwijzingen:
(Psalm 56:4) In eendracht met God zal ik zijn woord loven. Op God heb ik mijn vertrouwen gesteld; ik zal niet bevreesd zijn. Wat kan vlees mij doen?
(Hebreeën 13:6) Dus kunnen wij goede moed hebben en zeggen: „Jehovah is mijn helper; ik wil niet bevreesd zijn. Wat kan een mens mij doen?”

XDJK
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Berichtdoor XDJK » Za Aug 28, 2010 8:02 am

knoalster

Berichtdoor knoalster » Za Aug 28, 2010 10:25 am

@anthony

Je komt me over als een ex-JG, omdat je zegt dat je daar moeite mee hebt gehad?
kan ik best fout zitten hoor, maar als ik gelijk heb dan vind ik je 1e zin een erg rare omschrijving!

Want dat is niet de reden waarom verjaardagen niet mogen,
kunt het ja ook alleen onder JG houden.

verderop maak je de reden weer iets anders met het geval van onthoofding Johannes(en van de bakker ook).
Dit zijn natuurlijk niet directe redenen om het te gaan verbieden!

Zoals jullie ongetwijfeld wel weten gaat het ook om de oorsprong van verjaardagen en die ligt zeer zeker niet bij Christenen maar bij verafgoding, astrologie! dat is waarom.

en je zegt ook dat je daarmee verbiedt om gebak te eten,
dat is nou typisch wat mensen als zwak argument aangeven!

Waarom zou je niet op een willekeurige dag gebak mogen eten?
waarom niet willekeurig met je familie samenkomen?

daar hebben wij geen verjaardag of ander heidens feest voor nodig hoor!

jimrea

Berichtdoor jimrea » Za Aug 28, 2010 10:46 am

Knoal, de enige reden om verjaardag te verbieden is een om sekte reden.
Familiebanden zijn heel sterk.
Soms komen mensen door drukte alleen nog bij elkaar op verjaardagen, zijn bekende vaste dagen en zijn zodoende vaak te voren te plannen.
Iedereen ziet elkaar en er is een sociaal gebeuren waar men invloed kan uitoefenen.
Door verjaardag te verbieden sluit je als organisatie deze invloeden van buiten af.
Heel slim.
Ze gooien er een bijbels en heidens sausje overheen en het voetvolk knikt ja en amen en slikt het braaf.

Invloed van buiten uitgeschakeld, macht over de mensen uitgebreid.
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

knoalster

Berichtdoor knoalster » Za Aug 28, 2010 12:20 pm

Je weet zelf ook wel Jim dat dat nergens op slaat!
Juist als je familieband sterk is laat je zoiets niet afhangen van een verjaardag of ander heidens feest.

Ook kun je er niet omheen dat verjaardagen wel degelijk een heidense oorsprong hebben, iets dat niet door de organisatie verzonnen is om zoals jij het zegt ons als zombies te laten volgen!

Spreek gewoon een datum af samen waarop je een familiedag hebt!
voor mijn part doe je dat vandaag(elk jaar op 28 aug)
dan kun je het toch ook plannen!

en zo moeilijk is het niet om een vrije dag te kunnen gaan regelen hoor, dat is zo gedaan. dus Jim kom nou aub niet met zwakke smoesjes aanzetten!

Als je familie zo afhankelijk is van verjaardagen om sociale omgang te kunnen hebben, zit het probleem bij de familie en niet bij de verjaardagen.

en ja ik heb zelf ook familie die niet om het hoekje wonen en die ook niet vaak kunnen, maar ook daar gaan wij echt wel heen buiten verjaardag om!

jimrea

Berichtdoor jimrea » Za Aug 28, 2010 1:25 pm

Welterusten Knoal.
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Apostata

Berichtdoor Apostata » Zo Aug 29, 2010 9:39 am

Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Chris

Berichtdoor Chris » Zo Aug 29, 2010 12:11 pm

Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Goodie

Berichtdoor Goodie » Di Aug 31, 2010 1:48 pm

knoalster

Berichtdoor knoalster » Di Aug 31, 2010 3:55 pm

@Goodie

De hele aarde is een geschenk van God, kijk om je heen en zie hoe prachtig de natuur is!

we gaan toch ook niet vieren dat de mus bestaat? of in geheel de Amazone?

JG hebben sterke familieband dat klopt, maar ook wel met niet JG familieleden hoor! tuurlijk zal er vooral gekozen worden voor geloofsgenoten omdat die ook voor Jehovah kiezen. maar dat betekend niet dat andere familieleden verstoten worden.

Ook heb je eigenlijk 2 families: bloed en geestelijk

Terug naar “Reactie op Gastenboek-berichten”