Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Personen die willen reageren op een bericht uit het gastenboek kunnen het bericht naar dit forum kopiëren en hun reactie plaatsen
knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Berichtdoor knoalster » Di Okt 05, 2010 12:36 pm

@Raymond

Als je mijn verhaal had gelezen had je die opmerking niet gemaakt.

Mini-gemeentse zoals Beele het noemde zijn ook vergaderingen dat klopt,
echter heeft dit niets te maken met hoe het in Bijbelse tijden was en niet in overeenstemming met andere Bijbelse geboden!

Bijbel maakt wel duidelijk dat hoe klein een gemeente ook is het allemaal verbonden is en bv hulp en bezoek kregen van o.a. Paulus!
Verder ook het bekend maken van het goede nieuws over de hele wereld!

Dat gaat jullie met 3 personen echt niet lukken hoor!

Martin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor Martin » Di Okt 05, 2010 1:08 pm

Raymond

Berichtdoor Raymond » Di Okt 05, 2010 5:25 pm

@ Knoal,

ik denk dat je voorzichtig moet zijn om de bijbel te veel te lezen door de ogen van de organisatie zoals die nu is.

Je doet als hetw are aan inlegkunde als je het model van de organisatie nu, zomaar in de bijbel inleest.

Er was geen besturend lichaam in de eerste eeuw. Dat is slechts een JG gedachtespinsel en een onjuiste uitleg van bijv Hand 15.

Gemeentes waren niet georganiseerd onder een ebsturend lichaam, ze functioneerden zelfstandig van elkaar en zagen zichzelf direct onder christis staan. Het is waar dat Paulus gemeentes bezocht, maar dat was op persoonlijk initiatief en niet omdat hij door een zgn. besturend lichaam gezonden zou zijn.

Toen de kwestie van de besnijdenis door de ouderlingen in Jeruzalem besporken werd (en Paulus later na Jeruzalem ging om het opnieuw ter sprake te brengen), werd dit niet gedaan omdat daar het ebsturend lichaam was, maar omdat de discussie over de besnijdenis veroorzaakt werd door jodenchristenen die uit Jeruzalem kwamen.

Als je het verslag uit Hamdelingen leest dan zie je dat Paulus thuisbasis Antiochië was en vandaaruitz elfstandig zendingsactiviteiten organiseerde zonder eerts met een zgn besturend lichaam in Jeruzalem te overleggen.
De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

jgenhomoseksualiteit @ live . nl (verwijder de spaties)

knoalster

Berichtdoor knoalster » Wo Okt 06, 2010 9:34 am

@Raymond

Dat Paulus gemeenten bezocht en ze ook hielp met de vele brieven maakt wel duidelijk dat het helemaal geen zelfstandige gemeentes waren!
Ze waren allen toch verbonden!

Ook dat verhaal met de apostelen en oudere mannen over beleidskwestie dat maakt toch wel weer duidelijk dat er overleg was binnen alle gemeenten!
Die uitleg werd dan ook aan allen duidelijk gemaakt!

en NIET dat elke gemeente voor zichzelf alles ging bekijken!

Nogmaals wat ik eerder dus ook aanhaalde:
discipelen maken, goede nieuws over hele aarde gaat je niet lukken als zelfstandige gemeente! Ik kan in me uppie wel een gemeente gaan beginnen maar ten 1e kan ik alle talen niet en ten 2e hoe ga ik ooit de hele wereld bezoeken!

XDJK

Berichtdoor XDJK » Wo Okt 06, 2010 10:42 am

knoalster

Berichtdoor knoalster » Wo Okt 06, 2010 12:21 pm

Het woord was allang verspreidt voor het WTG??

Nou in die tijd leefde ik nog niet hoor? en volgens mij ben jij ook nog niet zo oud of wel? Er komen dagelijkse vele vele mensen bij op deze wereld, verspreiden van het goede nieuws zal dus altijd doorgaan.

Dat jij dat gebod niet opvolgt hoeft niet te duiden dat WTG waardeloos is!
JG doen ten minste nog eens wat!

XDJK

Berichtdoor XDJK » Wo Okt 06, 2010 5:27 pm

Johannes

Berichtdoor Johannes » Zo Okt 17, 2010 3:20 pm

Dirk, je maakt vorderingen. In plaats van je batterij icoontjes komen er nu reacties als 'mensen toch' en 'veel woorden ga ik er daar niet aan vuil maken'. Het is geen grote vooruitgang, maar toch...

Terug naar “Reactie op Gastenboek-berichten”