Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Personen die willen reageren op een bericht uit het gastenboek kunnen het bericht naar dit forum kopiëren en hun reactie plaatsen
knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Jehovah's getuigen viert geen verjaardag, waarom niet?

Berichtdoor knoalster » Ma Okt 04, 2010 8:39 am

Of hij dat zo ziet weet ik niet,
en 15 jaar? je bedoelt vast 19 jaar?
of anders een jaar(kwam ong 1 jaar geleden pas in contact ermee)

Raymond

Berichtdoor Raymond » Ma Okt 04, 2010 12:48 pm

JOHANNES,

ik stelde je op 25 september in dit draadje de volgende vraag:

het is nu de tweede keer dat je mij een Groot-Babylonier noemt, mag ik je vragen waarom je dat noodzakelijk acht?

Ik zie het zelf als een zwaktebod jouwerzijds.

Of zoals Chris al zij, "gewoon alles afdoen als walgelijk". Gewoon iemand een etiketje opplakken en dan hoef je hem niet serieus te nemen.

Ik zou het zeer waarderen indien je met argumenten kunt ondersteunen waarom ik een Groot-Babyloniër zou zijn.
De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

jgenhomoseksualiteit @ live . nl (verwijder de spaties)

Beele

Berichtdoor Beele » Ma Okt 04, 2010 5:46 pm

Hoi Raymond, puur bijbels gezien, is iedereen die verbonden is met een wereldse religie van deze wereld een Babylonier...ook de wtg aanhangers.
Want alle georganiseerde religie is niet van God.
Je kunt alleen maar rein blijven door bv kleine zelfstandige gemeentes te creeren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisgemeente

Groet Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor knoalster » Ma Okt 04, 2010 6:16 pm

@Beele

Daar ben ik het niet mee eens!

Hebr 10:25 is daarin een hulp

''het onderling vergaderen niet nalatend, zoals voor sommigen gebruikelijk is, maar laten wij elkaar aanmoedigen, en dat te meer naarmate GIJ de dag ziet naderen'''

Met name het 1e deel is belangrijk, ''het onderling vergaderen niet nalatend''
Je kunt ook niet zeggen dat dat slechts iets was van vroegere tijden,
echter laatste deel van de tekst zegt duidelijk: ''te meer naarmate gij de dag ziet naderen''

Dat maakt dus duidelijk dat dit juist meer en meer moet gebeuren des te verder we in de tijd zijn, dus nu zouden die vergaderingen ook er moeten zijn!

Dit is iets waar bv een ex-JG mee te maken heeft, geen of wellicht 1% van elke ex-JG(die nergens meer bij komt, en ik noem ex-JG omdat voor dit forum gewoon makkelijk is) komt dit gebod simpelweg niet na!

Wat Beele dan zegt met kleinere zelfstandige gemeentes is op dat gebied een oplossing, alhoewel ik betwijfel dat dat ooit ergens gebeurt.

Echter ook in dat geval komt het niet overeen met Bijbelse verhalen waarin bv Paulus op bezoek ging bij andere gemeenten(die dus verbonden moesten zijn met elkaar) en bv waren er gesprekken tussen de apostelen en oudere mannen(soort v Besturend Lichaam van die tijd) ok dat kun je ook in mini-gemeente hebben.

Maar het grootste verschil wat je dan hebt is:
Matth 24:14 ''En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen''

Dit duidt overduidelijk op een wereldwijde organisatie en niet op een mini-gemeente! Als kleine huisgemeente kun je wel wat prediking doen(alhoewel dat in 99,9% van alle huisgemeenten al niet zal gebeuren) zal dit nooit wereldwijd zijn en waarschijnlijk slechts 1 hooguit 2 provincies die lichtjes bewerkt worden.

Nee, de bijbel duidt duidelijk op een wereldwijde organisatie, dus ik zou zeggen:
kies maar.

Raymond

Berichtdoor Raymond » Ma Okt 04, 2010 6:22 pm

Beste Beele,

ik zou toch iets voorzichter zijn met de term puur bijbels gezien.

Het is namelijk nog altijd een interpretatie dat Babylon de Grote voor valse religie staat, de interpetatie op zich heeft verder niets met bijbel of niet-bijbels te maken

Laten we even ervan uitgaan dat je gelijk zou hebben, dan nog is het aan Johannes om aan te tonen dat ik (en inmiddels ook anderen hier) zich actief verbonden hebben met 'wereldse religie'.

Iemand voor een Groot-Babyloniër uitmaken is dan naar mij mneing ook een 'ad hominem' bedoelt om een persoon verdacht te maken om zijn/haar argumenten niet serieus te hoeven nemen.
De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

Beele

Berichtdoor Beele » Ma Okt 04, 2010 6:32 pm

Hallo Raymond, persoonlijk, zou ik nooit iemand een dergelijke titel geven,
het lijkt me gewoon niet gepast, zouden we vroeger in de velddienst zo met een huisbewoner om zijn gegaan?

Ik zeer zeker niet hoor!
Maar eerlijkheids halve, vind ik het persoonlijk wel heel vreemd, dat een exJG bv een Katholiek wordt, maar ik vind het net zo vreemd dat een JG, die op de hoogte is, van alles waar het WTG mee blunderde.
Een JG blijft..dit is voor mij puur een gewetens situatie, meer niet.

groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

knoalster

Berichtdoor knoalster » Ma Okt 04, 2010 6:38 pm

@Beele

Dat laatste deel van je,
tuurlijk waren dat geen verstandige dingen, maar ik denk ook(ook wat je eerder wel eens zei) dat je ook wel erg veel waarde hecht aan alles alsof ze onfeilbaar zijn en dat alles net een handeling van God zelf is(wat WTG doet)

Zoals de teksten die ik kort geleden aanhaalde moet er wel een organisatie van God zijn, die is er altijd al geweest blijkt wel en zal tot het einde blijven bestaan. Duidelijk ook dus geen enkeling verhalen(zoals vele ex-JG) en geen mini-gemeentes.

Ook het WTG is op bepaalde vlakken feilbaar, in bepaalde interpretaties(nieuwe licht verhalen) maar leert wel duidelijk Bijbelse zaken

Martin

Berichtdoor Martin » Ma Okt 04, 2010 11:21 pm

knoalster

Berichtdoor knoalster » Di Okt 05, 2010 10:44 am

Wellicht heeft dat te maken gehad met minder aantal groepen dat er waren,
terwijl er nu ong 4 a 5 congressen zijn, gezamenlijk dus 12 tot 15 dagen.

kringvergadering zijn er nog meer van voor 2 dagen(13 en 14 nov voor ons),
speciale dagvergadering ook nog meer groepen voor 1 dag.

Verder heeft dat ook ongetwijfeld te maken gehad met de toestand van de mensen, want wat ik bv bij ons in de gemeente geregeld zie is dat mensen niet het volle programma van meer dagen kunnen volhouden en dus 1 dag meepikken ergens anders en 1 dag op eigen kring.

Daarbij is het aantal vergadering wat over de hele wereld plaats vindt heel erg groot.Ook heb je nog de 2 vergaderingen die je wekelijks hebt.

En Martin wat is jullie verklaring dan voor het niet nakomen van Gods gebod om ''het onderling vergaderen niet nalatend''?

ipv alleen JG te veroordelen moeten ex-JG eens zichzelf bekijken :roll:

Raymond

Berichtdoor Raymond » Di Okt 05, 2010 10:57 am

Knoal,

ooit eens nagedacht over Jezus woorden?

"Waar twee of drie vergadert zijn in mijn naam ben ik in hun midden" - Mat 18:19

Voor JG is het misschien moeilijk voor te stellen dat als een aantal mensen samen zijn in Jezus naam dat ook een vorm van vergaderen is.

Eén ding is in ieder geval zeker nl. dat de schrijver van de Hebreeënbrief niet persé de vergaderingen van JG in gedachte had, aangezien alle vormen van vergaderingen van JG uitvindingen zijn van mensen uit de twintigste eeuw

Terug naar “Reactie op Gastenboek-berichten”