Voor Johannes.

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Beele

Voor Johannes.

Berichtdoor Beele » Di Sep 28, 2010 6:50 am

Hallo Johannes,

Ik heb wel eens een vreemde gedachten, ik ben benieuwd hoe jij daar over denkt.
Ik geloof namelijk dat de uitleg van de bijbel, die door Jehovah's getuigen wordt gedaan, het dichts tegen de waarheid aan zit.
Ik geloof niet meer in de zuiver waarheid, zoals die oorspronkelijk in de eerste eeuw er was, er ontstonden immers toen al sektes, die invloed hebben gehad op bepaalde bijbel vertalingen, dus onze huidige bijbel cannon, is niet meer helemaal zuiver.

Hoe denk jij daar over?
Volgens mij is het belangrijk om meerder vertalingen te gebruiken, voor een beter inzicht.

Ik heb wel eens de gedachten gehad, dat de allereerste bijbelstudenten, die dus nu de organistie zijn, heel dicht bij de waarheid kwamen, zij stelde immers veel van de christenheid aan de kaak.
Daar kan niemand om heen.

Later, veel later, is de organistie zich zelf schuldig gaan maken aan vermenging met deze wereld, en ik bedoel dan compromisse sluiten met organisaties zoals de VN, wat uiteindelijk, neerkomt op hoererij,

Openbaring beschrijft dat alle met haar ( Babylon de Grote) hoererij hebben gepleegd.
Dus met het beest...wat een onderdeel is van Satan's politieke stelsel.

Ook de broeders hebben zich schuldig gemaakt aan vermenging met dat beest.

Zou het zo kunnen zijn, dat Jehovah God, zijn geest heeft afgetrokken van de organisatie?

Ik loop al een hele tijd met deze gedachten rond, omdat ik zelf best wel veel onrechtvaardigheid heb mee gemaakt door ouderlingen.

Waardoor ik zeker niet meer geloof, dat zij zijn aangesteld door Jehovah's Heilige Geest.

Hoe denk jij daar over?

Ik heb nog veel meer vragen, maar ik laat het hier nu maar even bij.

Groet Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Voor Johannes.

Berichtdoor knoalster » Di Sep 28, 2010 11:34 am

Ik ben dan wel niet Johannes maar voor 1 van de dingen over dat je dingen meemaakt die ouderlingen verkeer doen.

Dat is slechts een kleine greep uit alle ouderlingen,
de meerderheid is gewoon heel rechtvaardig en dus hoeft het niet ineens te zijn dat de hele organisatie rot is, wat ook velen hier wel zeggen en bedoelen.

Ook ouderlingen zijn onvolmaakt en kunnen grote fouten begaan,
dat is iets wat elk mens kan overkomen, door geest aangesteld of niet onze vleselijke verlangens kunnen te groot worden voor ons allen.

Jammer genoeg dus ook voor verantwoordelijke broeders.

Over de vertalingen kan ik het me wel begrijpen hoor, er zullen ongetwijfeld in elk vertalingen enkele fouten zitten. Zoals je zelf ook al zegt is het daarom handig dat je meerdere vertaling gebruikt.

Doe ik persoonlijk wel en uit alles blijkt dat de bijbels op veel belangrijke punten eigenlijk hetzelfde zeggen, ook met een andere bijbel kon ik JG standpunten vinden.

Dus denk wel dat Nieuwe wereldvertaling een hele goede vertaling is, op belangrijke punten ook juist. Zal ongetwijfeld wel wat kleine puntjes hebben die iets anders zijn.

Chris
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor Chris » Di Sep 28, 2010 12:22 pm

Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Beele

Berichtdoor Beele » Di Sep 28, 2010 2:20 pm

[quote="knoalster"]Dat is slechts een kleine greep uit alle ouderlingen,
de meerderheid is gewoon heel rechtvaardig en dus hoeft het niet ineens te zijn dat de hele organisatie rot is, wat ook velen hier wel zeggen en bedoelen.
Hallo Knoalster, ik heb geen woorden gebruikt als ROT!
En dat er veel sympathieken/rechtvaardige ouderlingen zijn, ben ik ook met je eens hoor

Ook ouderlingen zijn onvolmaakt en kunnen grote fouten begaan,
dat is iets wat elk mens kan overkomen, door geest aangesteld of niet onze vleselijke verlangens kunnen te groot worden voor ons allen.
Dat ben ik ook met je eens, we maken allemaal fouten.
Maar mijn vraag is eigenlijk, zoals ik al die jaren heb geleerd/geloofd, dat ze onder leiding van Gods Heilige Geest worden aangesteld.
En dit wil ik dan ook graag aan Johannes vragen.

Over de vertalingen kan ik het me wel begrijpen hoor, er zullen ongetwijfeld in elk vertalingen enkele fouten zitten. Zoals je zelf ook al zegt is het daarom handig dat je meerdere vertaling gebruikt.
Doe ik persoonlijk wel en uit alles blijkt dat de bijbels op veel belangrijke punten eigenlijk hetzelfde zeggen, ook met een andere bijbel kon ik JG standpunten vinden.
Dus denk wel dat Nieuwe wereldvertaling een hele goede vertaling is, op belangrijke punten ook juist. Zal ongetwijfeld wel wat kleine puntjes hebben die iets anders zijn.
Ik gebruik ook nog steeds de NWV, en wat je schrijft klopt wel hoor, ook ik gebruik meerdere en en de verschillen zijn echt maar heel klein, waar het om gaat blijft gelijk.
Maar ook dit vroeg ik aan Johannes om een andere reden.
Dus ik wacht even op zijn reactie verder.

Groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.

Beele

Berichtdoor Beele » Di Sep 28, 2010 3:25 pm

Wat betreft Bijbelvertalingen, zou je wel eens grote ogen kunnen opentrekken jongeman, je zou er dan bv. uit kunnen leren dat JHWH wel eens Jezus zou kunnen zijn.
De JG Bijbel, heeft te pas en te onpas JHWH gaan invullen zoals het hen in hun kraam paste.

Chris, waarom val je een jongenman als knoalster lastig met deze materie?

Knoalster, laat je niet van de wijs brengen hoor!

JHWH is een onuitsprekelijke titel, een soort fam. naam die inderaad ook voor Jezus wordt gebruikt....
Het is logisch dat een vader zijn fam. naam aan zijn Zoon doorgeeft, maar bij goed onderzoek, is er echt wel verschil tussen de Vader Jehovah God en de Zoon Jezus Christus, mensen die de Drieeenheids leer aanhangen, verwarren dit soort dingen.

Maar trek dat je niet te veel aan hoor.

Johannes

Berichtdoor Johannes » Di Sep 28, 2010 4:03 pm

Beele,
Ik zal al je vragen proberen te beantwoorden. Ik heb altijd het gevoel gehad dat je oprecht bent in tegenstelling tot sommige anderen hier op het forum. Ik heb begrepen dat je zwaar teleurgesteld zijt geweest door bepaalde gebeurtenissen in je gemeente en daar wil ik zeker begrip voor opbrengen. Je hebt wel het ongeluk gehad op dit soort forums terecht gekomen te zijn waardoor je nu bepaalde twijfels hebt. Maar hier zul je geen verlichting ontvangen, integendeel. Er zijn hier enkelen die zeer hatelijk uit de hoek komen en dat voedt alleen maar frustraties en verbittering.
Als je nog een weekje kunt wachten (ik heb het op het ogenblik heel druk) zal ik proberen een onderbouwd antwoord op je vragen te geven.
Ik kan je nu alleen maar aanmoedigen om je vertrouwen in Jehovah te behouden en hem in gebed te vragen je te helpen tot rust te komen. Hij, de Hoorder van het gebed, zal je beslist verhoren.
Tot volgende week.

Beele

Berichtdoor Beele » Di Sep 28, 2010 7:08 pm

Hallo Johannes, ik begrijp dat je het even druk hebt....
Ik wil het graag met je hebben over vooral de stichter van de organistie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_Russell
Ik heb zeg maar vreemde dingen over hem gelezen,
In al mijn jaren dat ik een Jehovah's getuige was, had ik daar nooit van gehoord.

Maar ik zie je reactie tegemoedt,
Tot volgende week,

Groetjes Beele.

knoalster

Berichtdoor knoalster » Di Sep 28, 2010 10:48 pm

@Beele

De woorden ''rot'' komen inderdaad ook niet van jouw vandaan die komen van de anderen op dit forum.
Daarmee bedoelde ik echter te zeggen dat velen ook hier door een fout van soms maar 1 ouderling alle ouderlingen en de organisatie ineens als rot gaan bezien, buiten gedachten houdend dat ook zij onvolmaakt zijn!

In principe weet ik zo ook niets over aanstelling door Gods geest,
ik heb het georganiseerd boekje ook door zitten lezen en ook daar wordt daar niet echt over gesproken. Een mogelijk ouderling wordt bekeken op zijn gedrag en geloof!

daar komt nog eens bij dat iedereen Gods Geest kan ontvangen, daar hoef je echt geen ouderling voor te zijn!
Dus volgens mij is een ouderling gewoon een voorbeeld in gedrag en geloof, die al jaren trouw Jehovah heeft zitten dienen! niet speciaal gekozen ofzo.

Dat maakt de mogelijkheid tot onvolmaaktheid en fouten ook makkelijker,
Tuurlijk zullen mensen teleurgesteld zijn als er rare dingen gebeuren en ook nog eens bij een ouderling! maar juist dan is het belangrijk om door te hebben dat elk van ons onvolmaakt is en dus fouten zal(nog niet eens kan) maken.

Ik hoop dat mij zulke dingen nooit overkomen, maar ik zal dan altijd op Jehovah vertrouwen dat hij het niet zo ver laat komen dat ik de Christelijke Gemeente zal verlaten en dat ik gewoon altijd bij mijn broeders en zusters in liefde met Jehovah en Jezus mag blijven leven.

Verder ook Beele moet ik net als Johannes mijn respect voor je uitspreken,
je komt goed voor jezelf op en waar nodig is ook voor JG. Ook durf je de praktijken hier gewoon aan de kaak te stellen!

Ik ken je niet maar je lijkt me echt een heel eerlijk en oprecht mens,
die net als ons wil doen wat Jehovah van ons verlangt!

Zoals Johannes ook al even als tip gaf: Blijf aanhouden in gebed en Jehovah zal je ongetwijfeld helpen!

Mij in elk geval wel want ik loop dag in dag uit met een dikke smile rondt!

Martin

Berichtdoor Martin » Di Sep 28, 2010 11:30 pm

Chris

Berichtdoor Chris » Wo Sep 29, 2010 4:28 am

Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Terug naar “Algemeen”