voor Chris en andere

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Beele

Re: voor Chris en andere

Berichtdoor Beele » Ma Okt 04, 2010 9:12 am

En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Beele

Berichtdoor Beele » Ma Okt 04, 2010 10:54 am

En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.

Chris
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor Chris » Ma Okt 04, 2010 3:50 pm

Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Apostata
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor Apostata » Ma Okt 04, 2010 4:06 pm

Hoi Chris,

De term Getuige van Jehovah is zeker niet het exclusieve recht van het WTG. Tenslotte is de naam die men God in de Bijbel heeft gegeven niet bedacht door het WTG. Eerder zou men kunnen zeggen dat het WTG zich die naam voor haar volgelingen heeft toegeeigend, nadat de eerdere naam Bijbelonderzoekers te zeer negatief besmet was.

Iedereen heeft daarom het recht die naam te voeren. Overigens ben ik blij dat ik die naam al jaren niet meer voer. En ik begrijp ex-JG die dat wel doen ook niet zo heel goed. De naam is inmiddels minstens zo besmet als die der Bijbelonderzoekers. Met zo'n naam zou ik dood nog niet gevonden willen worden, bij wijze van spreken.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vraag of de uitspraak van de naam middels de uitspraak "Jehovah" wel de juiste is. Dat is voor mij een reden om te denken dat het God kennelijk niet zoveel uitmaakt of en zo ja hoe die naam uitgesproken wordt.
Immers, anders had hij dit wel duidelijk gemaakt, toch?

groet,

Apostata
Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Chris

Berichtdoor Chris » Ma Okt 04, 2010 4:22 pm

Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Beele

Berichtdoor Beele » Ma Okt 04, 2010 5:12 pm

Als iemand zich verbonden voelt met Jehovah, wie ben jij dan om hem/haar hiervan uit te sluiten zichzelf een Getuige van Jehovah te noemen ?

Een band met God is puur een persoonlijke kwestie, daar kunnen geen mensen noch enigerlei organisaties tussen staan, dus ben ik van mening dat iedereen zich dit recht mag toeeigenen zich een Getuige te noemen.

Hallo Chris, bovenstaande schreef je aan knoalster.
Ik noem onze hemelse Vader Jehovah God, omdat dit voor mij vertrouwt is, ik wandel al met hem sinds dertig jaar in voor en tegenspoed.
Is een naam belangrijk?
Voor mij wel hoor!
Zijn er verschillende goden?
Ook daar is de bijbel duidelijk over, dus welke naam je gebruikt zegt echt wel iets over de God die je aanbidt....
Een vb de Islam gebruikt Allah, is dit de zelfde God als JHWH, want zo je wil, heb je gelijk dat we niet exact weten hoe deze vorm uit gesproken dient te worden.
Jaweh is een aannemelijke vorm..of gewoon Vader.
Hier nog een link, over het verschil tussen JHWH en Allah.

http://torayeshua.nl/files/pdf/God%20of%20Allah.pdf

Lees zo je wil ook eens Handelingen hoofdstuk
17, daar zie je hoe Paulus een rede opvoert voor de onbekende God in Athene...dus niet alle goden zijn de zelfde.
Vooral vers 23.

JHWH, is de God met een duidelijk voornemen, voor de aarde.
Maar zelfs satan de Duivel wordt een god genoemd.

Groet Beele.

Beele

Berichtdoor Beele » Ma Okt 04, 2010 6:09 pm

[quote="Apostata"]

De term Getuige van Jehovah is zeker niet het exclusieve recht van het WTG. Tenslotte is de naam die men God in de Bijbel heeft gegeven niet bedacht door het WTG. Eerder zou men kunnen zeggen dat het WTG zich die naam voor haar volgelingen heeft toegeeigend, nadat de eerdere naam Bijbelonderzoekers te zeer negatief besmet was.

Hallo Apostata,
Persoonlijk vind ik dat het WTG smet heeft geworpen op de heilige naam van God

Iedereen heeft daarom het recht die naam te voeren. Overigens ben ik blij dat ik die naam al jaren niet meer voer.

Komt dit omdat dit voor jou een handels naam is?

En ik begrijp ex-JG die dat wel doen ook niet zo heel goed. De naam is inmiddels minstens zo besmet als die der Bijbelonderzoekers. Met zo'n naam zou ik dood nog niet gevonden willen worden, bij wijze van spreken.

Ik denk dat het afhangt, hoe je ex JG bent.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vraag of de uitspraak van de naam middels de uitspraak "Jehovah" wel de juiste is.

Daar heb je gelijk in hoor, Jehovah God, is een aannemelijke vorm, net als Jaweh enz... het is van veel meer belang welk gevoel het je geeft.

hemelse Vader is uiteindelijk het geen Jezus Christus ons leerden!

Dat is voor mij een reden om te denken dat het God kennelijk niet zoveel uitmaakt of en zo ja hoe die naam uitgesproken wordt.
Immers, anders had hij dit wel duidelijk gemaakt, toch?

En welke vorm, gebruik jij dan het liefste?

Groet Beele.

knoalster

Berichtdoor knoalster » Ma Okt 04, 2010 6:27 pm

Chris

Berichtdoor Chris » Di Okt 05, 2010 3:21 am

knoalster

Berichtdoor knoalster » Di Okt 05, 2010 10:51 am

@Chris

Over Jezus leren we meer dan genoeg hoor!

Ik vind het nog steeds confronterend dat je Gods eigen naam haast verwerpt!
Alsof Gods naam totaal geen belang heeft!

God heeft meerdere malen in de Bijbel gezegd dat Hij Jehovah heet.
Zo heb je nog het ''Onze Vader'' en een band zonder enige waarde te hechten aan iemands persoonlijke naam gaat ook niet.

God zal niemand straffen als ze ook Vader zeggen, maar ongetwijfeld vindt Hij het wel belangrijk dat je Zijn naam kent en gebruikt.

Dat je zoiets kan ontkennen Chris, ongehoord! Ik hoop dat de anderen hier niet zoals jouw zijn daarmee!

Terug naar “Algemeen”