Ex Jehovah 's getuigen en afvallige.

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Beele

Ex Jehovah 's getuigen en afvallige.

Berichtdoor Beele » Do Okt 14, 2010 4:27 pm

Hallo allemaal, ik heb bemerk, dat bijna alle ex Jehovah's getuigen sympatiseren met elkaar,alsof ze een zijn tegen JG.

Natuurlijk kan dit door het lotgenoten gevoel komen, wanneer je veel onrecht is aan gedaan door het Wachttoren genootschap.

Maar persoonlijk vind ik dit een kwalijke zaak hoor.

Nu achteraf, heb ik gemerkt dat mede WTG verlaters, echt je vijanden kunnen worden.

Ik wil daar voor waarschuwen!

Want er zijn ook veel ex JG die echt gewoon afvallig zijn.

Ik bemerk dat overal,

Ze doen zich heel mooi voor, en als je net op internet komt, hoor je bij het clubje,
Het is ook fijn om lotgenoten te treffen,

Zeker degene die echt je kunnen helpen om geestelijk vrij te worden van de doctrines van het Wachttoren genootschap.

Maar ik zeg toch duidelijk. Pas op!

Er zijn heel veel afvallige, die helemaal niks meer om Jehovah God en Jezus Christus geven.

Terwijl ze zich wel zo voor kunnen doen.

Beele
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Ezra
Site Admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ex Jehovah 's getuigen en afvallige.

Berichtdoor Ezra » Do Okt 14, 2010 4:48 pm

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Beele

Berichtdoor Beele » Do Okt 14, 2010 5:29 pm

Hallo Ezra, misschien is een clubje niet het juist woord.
Dat geeft een fout beeld!
Daar heb je gelijk in, toch is er wel degelijk een tendens gaande, ik merk het overal, ook hier op dit forum.

Ik persoonlijk heb liever contact met JG dan met exen die zich mooi voordoen.
Maar die in weze niet meer zijn dan echte afvallige bijbels beschouwt.

Ik zie elk mens als mijn naaste, welke geslacht, of welke sexuele voorkeur of van uit welke religie iemand ook komt.

Ik zie mensen die in God geloven en het loskoop offer van Jezus Christus, hebben aanvaard, als mijn broedrs en zusters, ongeacht tot welke organistaie of kerk iemand behoord.

Maar mensen die het WTG hebben verlaten, en ook hun geloof in God en Jezus Christus

Hebben opgezegd,

Zijn bijbels beschouwd afvallige, en het frapante is, ze keren zich tegen je, alsof de duivel er mee speelt zou je kunnen stellen.

Dat heeft niks met mijn clubs gevoel te maken.
Ik probeer zo neutraal mogelijk te zijn

groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor knoalster » Do Okt 14, 2010 5:43 pm

@Ezra

Daar ben je toch wel hard richting Beele hoor!
Want het is wel degelijk zo dat er ''clubjes'' worden gevormd, ook op dit forum waar Beele dan een uitzondering op is!

Verder zeggen de andere ex-JG alleen maar amen op alles wat een ander maar schreeuwt, ook al slaat het helemaal nergens op!
Zullen alleen naar het slechte in JG kijken, willen niets anders als het slechte zien, ook al bedoel je het totaal anders dan zoals ze het zien!

Dat is ook iets wat je op dit forum veel ziet!
Jij hebt daar ook wel een aard van Ezra, verder val jij er ook wel buiten net als Beele hoor!

De mensen hier kunnen echt nog veel leren van Beele!
De enige die ook nog echt Bijbels bezig kan gaan, die voor ieder opkomt en niet overal maar achteraan loopt!

Slechte personen heb je overal! ook onder JG heb je rotte appels(daar hebben sommigen van jullie al notitie van gemaakt, jammer genoeg wel door gestruikeld) en zelfde onder ex-JG.

Apostata

Berichtdoor Apostata » Do Okt 14, 2010 7:51 pm

Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

knoalster

Berichtdoor knoalster » Do Okt 14, 2010 8:21 pm

Clubjes bestaan absoluut niet alleen in mijn hoofd,
een clubje kun je simpelweg al omschrijven zoals je zelf ook wel al doet!
Mensen die samen aan een kant staan, en elkaar verdedigen(of iets in die zin)

Mij en andere JG hier mag je ook best een clubje noemen hoor!
we zijn toch al met elkaar verbonden als 1 grote familie!

Echter zullen wij niet domweg ja en amen op alles van de ander zeggen,
terwijl dat hier op het forum wel gebeurd!

Verder heeft Ezra al een topic gemaakt waar leugens in staan, dus ga niet zeggen dat dat niet gebeurd! en daar wordt alles behalve die leugens ontkracht.

Beele

Berichtdoor Beele » Do Okt 14, 2010 8:27 pm

Hier maak je een punt, Apostata!

Maar stel een wtg verlater komt voor het eerst op internet.
Laat ik zeggen in een besloten forum, zoals PC.

Toen ik dat mee maakte,

Nu anderhalf jaar geleden,

Was ik zo blij om voor het eerst contact te hebben met JG.

Ik was al ruim 3 jaar in isolatie, met mijn geloof en mijn onrust.

Dan stort je je hart uit, omdat je vol bent na zolange tijd van eenzaamheid....kun je me nog volgen?

je verteld alles wat je is overkomen.

je bent zo vol van alles,

Want er is je als Getuige van Jehovah God zoveel onrecht aangedaan.

Je neemt iedereen verder op de koop toe,

Ik bedoel dan bv de kinderen die ooit gedwongen werden.

Maar je ontstijgd je periode van verdriet en onbegrip, zoals ik dat heb mee gemaakt, ik ben heel dankbaar hoor, voor alle warme hulp die er voor mij was.

Maar ik zal heel mijn leven een getuige van Jehovah God blijven overal en waar ik ook kom,

Nu moet je eens zien, hoe dan sommige afvallige. zich gaan gedragen.

Je wordt echt gewoon te schande gezet, verrot gescholden, belachelijk gemaakt.

Ik vraag me dan wel eens af.

Waarom reageren sommige exen, dit niet op hun ouders af?

Of op mensen die je echt verdriet hebben aangedaan.

Ik heb ook veel verdriet mee gemaakt, door toedoen van ouderlingen,

Maar ik haat daardoor niet elke ouderling.

Zo heb ik in mijn internet periode begrip ontwikkeld voor de kinderen van het WTG, wat kunnen zij er aan doen?

dat hun ouders ooit gelovig werden?

Maar ik heb niet zoveel begrip voor mensen, die ooit zelf kozen, om een getuige van God te worden, en zich opdroegen dmv de doop.

Dus daarmee het loskoop offer van Jezus Christus aanvaarden.

Dit zijn de afvallige,

Voor mij bijbels beschouwd.

Dit zijn degene die door satan de Duivel worden gebruikt, om verdeeldheid en twisten te veroorzaken,

het zijn gevaarlijke personen, die afvallige.

Beele.

Apostata

Berichtdoor Apostata » Vr Okt 15, 2010 5:48 am

Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Beele

Berichtdoor Beele » Vr Okt 15, 2010 6:28 am

Je schrijft een mooi betoog,

Maar wat heeft het met het onderwerp te maken?

Hier gaat het over afvallige.

Onder ex JG.

En dat er hier een clubs gevoel heerst is wel duidelijk.

Rijk

Berichtdoor Rijk » Vr Okt 15, 2010 8:15 am

Goedemorgen,

Van ex-JG die alles overboord hebben gegooid, inclusief hun vertrouwen in De Almachtige God Jehovah
vind je er dertien in een dozijn.

Maar van de ex-JG die het Wachttorengenootschap aan de kant hebben gezet en afvallig van dat
vrijmetselaars systeem zijn geworden, en hun God Jehovah niet buiten beschouwing hebben gelaten in hun leven,
daar zijn er maar weinig van.

Veel oprechte JG die wat graag exclusief loyaal aan Jehovah God willen zijn, zitten nog steeds in de organisatie.
Jammer is dat ze in hun oprechtheid denken door gehoorzaam te zijn aan die VM organisatie loyaal aan Jehovah
zijn.

Verschillende ex-JG en hun sympathisanten die alles over boort hebben gegooid zitten vaak op Internet en zijn bezig het geloof van
hun vroegere broeders en zusters om zeep te helpen.

Rijk

Ps. Laat ik dit forum nou helemaal vergeten zijn :lol:
Maar OK. Op drie forums tegelijk posten had ik toch de tijd niet voor.

Terug naar “Algemeen”