Ex Jehovah 's getuigen en afvallige.

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Ex Jehovah 's getuigen en afvallige.

Berichtdoor knoalster » Do Okt 21, 2010 4:19 pm

[quote="Bokito"]Ik ga niets onderbouwen, zoals jij het noemt Knoalster, want dan moet ik alles herhalen wat jullie gezegd hebben, en daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik vind gewoon dat alle uitlatingen die jij en Johannes doen neer komen op jullie gelijk, en dan alleen julllie eigen gelijk, er is geen enkele ruimte voor anders denkende.
Met luisteren bedoel ik, zoek en lees eens al die brieven die Ezra, en Boodschapper ( nu Rijk geloof ik ) verstuurd en gekregen hebben, en oordeel dan eens zelf.
Lees eens het boek van Ray Franz, maar dat is verboden lectuur he, of heb ik ongelijk!
Wat jullie hier verkondigen is een richtings verkeer, en elkaar uitmaken voor van alles en nog wat, daar houd ik niet zo van.
Nu begin je ook al over de vermeende Katholieken op PC, so what, mogen die daar niet komen?
Ik ben niet zo goed met de computer als jullie, dan zou ik misschien beter kunnen onderbouwen zoals je zegt, maar misschien is dit eerst even genoeg ONDERBOUWING voor jou!
quote]

Ten 1e ben ik hier niet voor 1-richtingsverkeer, je denkt toch niet dat ik helemaal niet lees wat anderen posten? echter wordt er nooit iets onderbouwd en gaan ze allemaal maar beschuldigen en zogenaamd standaard eigenschappen van JG naar je hoofd slingeren die helemaal nergens op slaan!

De mensen hier staan juist helemaal nergens voor open, heb al meerdere keren dingen opgenoemd, of dingen die ze naar mij gooien uitgelegd. Toch blijven ze eigenwijs daarin

Ten 2e Alles herhalen wat wij zeiden? nou ga je gang maar hoor!
Als wij zo slecht zijn dan wil ik dat wel eens zien!
Wij moeten zeker alles onderbouwen maar jullie niet?

Ten 3e die katholieken daar op PC zijn nog geestelijk blinder als de mensen hier! vandaar dat het daar stuk erger nog is.

Ten 4e weet zelf ook helemaal niets van PCs

Ten 5e nee niet genoeg onderbouwing

Shopaholic
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor Shopaholic » Do Okt 21, 2010 4:37 pm

Hoi Knaolster,

Er zitten hier personen die hun hele leven JG zijn geweest en JUIST door onderzoek zijn ze tot hun eigen conclusie gekomen. Heb jij weleens lectuur gelezen van Raymond Franz? Dat zou je echt eens moeten doen. Hij heeft in het Besturende Lichaam van het Wachttoren Genootschap gezeten.

Over 'katholieken op PC'. Bedoel je Paradise Cafe? Ik kan niet voor andere spreken, maar ik zit daar ook op en ben zeker geen katholiek. Ik hoop mij wel een Christen te kunnen noemen en probeer hierbij het belangrijkste gebod van Jezus 'liefde' hoog te houden.

Heb je trouwens het nieuwe Ouderlingenboek al gelezen?

knoalster

Berichtdoor knoalster » Do Okt 21, 2010 5:54 pm

@Shopaholic

Geen behoefte aan die Raymond Franz, en je praat wel erg makkelijk he!
Ik ben na onderzoek erachter gekomen dat JG wel juist zitten, net als vele JG die al heel veel jaar JG zijn.

Is niets anders als wat jij daar probeert te zeggen!

PC is idd paradise cafe, en ik weet dat je erop zit ja ben je naam wel tegen gekomen daar. Ik zeg toch ook niet dat iedereen daar katholiek is?
maar bv ene Thorgrem ofzo?

Zoals ik al zei zijn Katholieken nog meer verblind als velen hier, daar valt met alle respect totaal niet mee te praten(geldt voor protestanten, gereformeerden enzo ook)

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Do Okt 21, 2010 6:50 pm

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

jimrea

Berichtdoor jimrea » Do Okt 21, 2010 7:01 pm

Ezra, ik begin tegenwoordig spontaan moe te worden als ik Knoalster lees.
Ik wist niet dat er zoveel onbenul in een jongeman geconcentreerd kon worden. :mrgreen:
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Do Okt 21, 2010 7:19 pm

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Charuto

Berichtdoor Charuto » Do Okt 21, 2010 8:34 pm

I do my thing and you do your thing. I am not in this world to live up to your expectations and you are not in this world to live up to mine. You are you and I am I, and if by chance, we find each other it's beautiful; if not, it can't be helped - Frits Perls

jimrea

Berichtdoor jimrea » Do Okt 21, 2010 9:08 pm

Ezra en Charuto,

Onbenul is inderdaad een hard woord, maar na nalezing zie ik waar ik onduidelijk ben.
Knoal is van nature geen onbenul, maar het WTG maakt dat van hem.
Dat bedoelde ik, maar wat vermoeidheid en haast maakte dat ik mezelf wat onzorgvuldig uitdrukte.
Charuto wist mijn gedachte nog het beste te vangen. :mrgreen:
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Beele

Berichtdoor Beele » Do Okt 21, 2010 9:09 pm

Hallo Charuto,

Ik heb al op je naam gegoogeld.
Werd er niet veel wijzer van,

Maar zo nieuwsschierig als ik ben,
Mag ik vragen wat jou bracht tot deze site?
Ben jij een jg of een ex, of gewoon een geintreseerden?

Als je mijn vragen teveel vind, gewoon negeren dan ;)

Groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Johannes

Berichtdoor Johannes » Vr Okt 22, 2010 2:45 pm

Shopaholic, dat R.Franz deel heeft uitgemaakt van het BL wil niets zeggen. Judas Iskariot is ook een apostel van Jezus Christus geweest.
Zijn boek ga ik zeker niet lezen. Je wilt toch niet dat ik me aan demonische invloeden ga blootstellen?

Terug naar “Algemeen”