Zag Jezus Alles Door De Vingers ?

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Rijk

Zag Jezus Alles Door De Vingers ?

Berichtdoor Rijk » Za Okt 16, 2010 9:00 am

Goedemorgen,

De laatste dagen denk ik steeds aan Jezus toen Hij de geldwisselaars uit de tempel sloeg en joeg.

Het was eigenlijk al de gewoonste zaak van de wereld dat dit soort zaken in de tempel
afgehandeld werden. Niemand viel het misschien nog op.

Het hoorde er gewoon een beetje bij. Ik denk ook niet dat een eenling het in die tijd in
zijn hoofd had moeten halen er "iets over te zeggen".
Denk dat zo iemand meteen de hele gemeenschap op zijn of haar dak kreeg.

Jezus deed het in ieder geval wel. De tempel schoonvegen.

Veel JG vallen sommige verkeerde dingen die gewoon zijn geworden onder hen ook niet meer op,
terwijl wij als JG en ex-JG heel sterk waren op details te letten als het om andere gelovigen
ging en de daarbij behorende religieus instellingen.

Onze wortels gaan terug naar iets waar we "te makkelijk over hebben gedacht".

Eigenlijk ligt het er zo dik bovenop dat we er nooit aan hadden moeten beginnen.
Maar velen van ons wisten het niet of viel ons niet op omdat we de kennis ervan niet hadden.

Hieronder één van de eerste Wachttorens.

Boven in de hoeken twee heel duidelijk emblemen die niks met Jehovah God van doen hebben,
maar eerder met Zijn tegenstander.

Zou Jehovah en Jezus "het zogenaamde geestelijke voedsel van Zijn tafel", vanaf
een tafel opdienen die duidelijk het embleem op "de menu kaart" heeft staan van een occult
genootschap ?

Hoe blind moeten we zijn geweest hier zo licht over te denken ?

Daarbij vergeleken zijn de geldwisselaars in tempel een stel ondeugende schooljongens
die hebzuchtig waren.

Letten op details ( strootjes ) in de ogen van andere gelovigen, en de balk ( occulte tekens en emblemen )
"vlak in en onder onze eigen neus en ogen", tolereren is precies het tegenover gestelde wat Jezus
ons liet zien door Zijn actie in de Tempel van Zijn Vader.

Hieronder hetzelfde embleem in een zaal van de Vrijmetselaars.

Wat denken jullie ? Is bovenstaande vergelijking nou overdreven of het overwegen waard ?

Groetjes Rijk

XDJK
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Zag Jezus Alles Door De Vingers ?

Berichtdoor XDJK » Za Okt 16, 2010 9:10 am

Beele

Berichtdoor Beele » Za Okt 16, 2010 10:58 pm

Ja, we trapten erin!

Maar laten we eerlijk zijn, het verhaal wat ze te vertellen hebben, hun leerstellingen, waren dan ook best wel gehaaid toch!

Zo gehaaid, dat je inderdaad van een duister iets kunt uitgaan.
Wie is Jehovah's grootste tegen stander?

Juist, Satan de duivel,

Alleen al het feit, dat JG masaal nee zeggen tegen de symbolen, op de gedachtennis viering, om Jezus gote offer te herdenken.
Is het bewijs, dat deze organisatie, exact net zo'n achtergrong heeft, als bv de katholieken kerk.

Waarvan we altijd dachten dat juist deze kerk de hoer uit Openbaring 18:4 voorstelde.
Nu weten we inmiddels,
Dat zeker ook het Besturend lichaam van JG, exact het zelde zijn.

Allemaal uit een gezamelijke bron.

Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

XDJK
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor XDJK » Za Okt 16, 2010 11:25 pm

Beele

Berichtdoor Beele » Zo Okt 17, 2010 12:26 pm

Hallo Dirk,

maar wie zijn dan de beleidvolle maagden????

Dat zou een mooi onderwerp, voor een topic kunnen zijn :mrgreen:
Het ging in elk geval om de wijze maagd, die haar kandelaar goed gevuld hield

Ik heb zo'n gevoel en de tekenen tonen aan dat we naar een climax gaan zoals in de eerste eeuw toen Jeruzalem overrompeld werd door de romeinen, maar dan door een nieuwe wereldregering, onder de anti-christ.

Je leest er veel over, en ik geloof ook, dat alles naar een climax gaat, alle tekenen uit openbaring zijn aanwezig.

De anti christ is volgens WTG, Babylon de grote.
Met de Katholieke kerk op de voorgrond.

Volgens mijn begrip staat Babylon, voor alle wereldse religie, denk maar aan Babel, waar het een tegenbeeld van is, daar begon Nimrod in opstand te komen tegen Jehovah God, van daaruit hebben de heidense religies hun oorsprong.

Kan volgens mij niet.

Nee dat denk ik ook!

Maar soit, als we lang genoeg leven zullen we wel de redding zien.
By the way, ik was op een verjaardagsfeest in een cafe,
en ik dien op te merken dat er minder gedronken werd dan bij sommige bijeenkomsten van de heren ouderlingen, pfffffff

Och Dirk, laat ze lekker drinken in het WTG :D

Leuk voor je een feestje :mrgreen: :mrgreen:

Ik weet wel slechtere dingen te bedenken dan een verjaardags partijtje :mrgreen:
Bahhhh, dat ik zolang mee heb gedaan aan die onzin, mijn kleutertje leerden om nee te zeggen tegen een verjaardags snoepje in de kleuterklas,

Terwijl zij gewoon 10 jaar lid zijn geweest van de VN :evil:
Gewoon heulen met de vijand!

Bahhh, wat een hypocrieten.

Groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.

Beele

Berichtdoor Beele » Zo Okt 17, 2010 12:56 pm

http://www.jehovahs-getuigen.nl/e-watch ... s/ngo.html

Wachttoren en de VN!

Hoe hebben zij zich uit dit geheel gedraaid?

knoalster

Berichtdoor knoalster » Zo Okt 17, 2010 1:23 pm

@XDJK

Hoezo kan dat verhaal van Babylon de Grote niet?
je bedoelt trouwens toch dat die dan aan de macht komt? dat dat niet kan?

Ben ik het dan niet mee eens! In feite is dat allang zo want met name het Vaticaan heeft op politiek gebied al ontzettend veel macht en invloed!

Dat we richting het einde gaan is idd wel zo.

Beele

Berichtdoor Beele » Zo Okt 17, 2010 1:31 pm

"knoalster"
Ben ik het dan niet mee eens! In feite is dat allang zo want met name het Vaticaan heeft op politiek gebied al ontzettend veel macht en invloed!

Dat we richting het einde gaan is idd wel zo.

Dat valt inmiddels wel mee hoor, de macht van de KK, maar het is vooral de samenwerking van religie( De hoer uit Openbaring Babylon) met het beest (politiek en economisch stelsel) wat voor het gevaar zorgt, en dat zien we wel duidelijk.

groetjes Beele.

Johannes

Berichtdoor Johannes » Zo Okt 17, 2010 3:10 pm

Babylon de Grote is het wereldomvattend rijk van valse religie. Een 'Groot-Babylonier' is een door mij gebruikte omschrijving van iemand die valse leerstellingen zoals de onsterfelijke ziel, hellevuur of de drieeenheidsleer aanhangt of propageert. Of iemand die op de een of andere manier met een vals religieuze organisatie of instelling is verbonden. Ik vermoed dat Raymond begrijpt wat ik bedoel.

Raymond

Berichtdoor Raymond » Zo Okt 17, 2010 9:52 pm

De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

jgenhomoseksualiteit @ live . nl (verwijder de spaties)

Terug naar “Algemeen”