Lidmaatschap NGO en afvalligheid. Voor Knaolster.

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Ezra
Site Admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Lidmaatschap NGO en afvalligheid. Voor Knaolster.

Berichtdoor Ezra » Di Okt 19, 2010 11:13 am

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Beele

Berichtdoor Beele » Di Okt 19, 2010 12:02 pm

Hallo Allemaal,
Wat leuk zoveel reacties,

Ik antwoord gewoon op iedereen tegelijk.
Ik zoek geen verontschuldiging voor mijn verleden hoor.
Ik zie het leven als een groot leerproces.
En dat van diploma, sloeg enkel op de bijbel kennis die ik toevallig bij het WTG heb opgedaan.
had ook elders gekund, dus ik bedoelde er totaal niet mee een goedkeuring,want redding hangt niet van kennis af, redding is onverdiende goedheid.
Kun je dus ook niet verdienen.

Verder, ik heb genoeg kennis opgedaan van andere bijbel uitleggers.
Maar ik blijf overtuigd van een paar fundamentelen, begrippen.

Opzich hoort het niet in dit topic,
Maar goed, ik zal toch antwoorden.

JHWH, is in eerste instantie God de Vader,
Wordt ook gebruikt voor Jezus, Jezus was tenslotte mede schepper, en Jhwh in het OT kan op zowel Jezus, als God de Almachtige slaan.

De Drieeenheids leer vind ik verwerpelijk.
Ook al zijn hier interpretatie mogelijkheden voor.
Vergeet niet dat wanneer je een Drieeenheid's leer aanhangt, het messiaans offer ook verandert.

Ik geloof dat de bijbel heel duidelijk is,
Ik schrijf het eenvoudig, maar het gaat echt om een aards herstel voor de meeste mensen, oftewel de Abrahamitische belofte, er is nog een 2 groep, dit zullen mede regeerders zijn in Gods beloofde koninkrijk.
Dan heb ik echt nog zoveel meer geleerd via het WTG.

Maar hier zal ik het bij laten.

Dit vind ik toch de belangrijkste dingen.

Dus God de Almachtige Jehovah God, zijn zoon Jhwh Jezus met scheppende kracht, alles is door bemiddeling van hem gebeurt.
De zondeval van Adam en Eva, met een beloofde oplossing, dmv Gods koninkrijk.
Herstel van hemel en aarde.

Wil iemand deze punten afzonderlijk bespreken, dan ben ik daar toe bereidt, maar dan wel leerstelling voor leerstelling,
Ik ben geen theoloog, met een universitaire opleiding, dus alles bespreken in een bericht gaat niet lukken :geek:

Groet Beele.

ps, en dat er veel open vragen blijven, dat klopt zeker.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor knoalster » Di Okt 19, 2010 12:46 pm

@Egbert

Bezoek jij dan vergaderingen?
je verwerpt zelfs georganiseerd geloof, dus wat jij daar van wilt maken?
predik je nog dan?

Wellicht zoek je geen verontschuldigen, maar zo lijkt het echter wel hoor!
Je probeert net als anderen hier gewoon het WTG/JG als waardeloos ergens te dumpen, en als mensen als Beele die oprecht toegeven dat WTG/JG wel degelijk veel nut heeft gehad dan zul je dat direct maar af doen als onzin! Alsof ze per se versontschuldiging nodig hebben omdat ze ooit JG zijn geweest!

@Beele

Kennis zorgt niet voor redding?
Ook dat kun je anders bekijken hoor! zonder kennis over God, Jezus en de Bijbel kom je nergens! Maar ik denk dat je meer doelt op perfecte kennis van bijbel en alles, dan heb je gelijk!

Je hebt ook groot gelijk over het loskoopoffer! als je de 3-eenheid aanhangt dan vervalt dit offer eigenlijk volledig!
want jezelf offeren heeft geen nut.

Apostata

Berichtdoor Apostata » Di Okt 19, 2010 12:50 pm

Hoi Knoalster,

Ondanks het feit dat jij zaken niet beargumenteert, maar veelal gewoon een stelling poneert, en er vervolgens of over zwijgt, of over iets anders begint, of op de man gaat spelen, hetgeen typisch JG-sekte gedrag is, het volgende.

Geef mij een bewering over jou aan, die ik gedaan heb zonder dat er onderbouwing voor is op dit db. Ik zal mij dan bij jou verexcuseren, en alsnog de onderbouwing toevoegen.

groet,

Apostata
Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Beele

Berichtdoor Beele » Di Okt 19, 2010 1:05 pm

En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Egbert

Berichtdoor Egbert » Di Okt 19, 2010 3:32 pm

Apostata

Berichtdoor Apostata » Di Okt 19, 2010 8:51 pm

Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

knoalster

Berichtdoor knoalster » Di Okt 19, 2010 9:29 pm

Apostata

Berichtdoor Apostata » Di Okt 19, 2010 9:45 pm

knoalster

Berichtdoor knoalster » Di Okt 19, 2010 9:51 pm

Je kijkt naar het strootje in mijn ogen, terwijl je zelf een balk in je oog hebt!

Kom dan eens met die punten!!!
Het enige wat je aanhaalt is over de prediking, waar ik op gereageerd heb.

Ik ben al vaker gewezen op mijn 1e reactie hier, is anders als nu ja maar in de loop van de tijd heb ik gewoon veel geleerd en heb op basis van meer kennis een andere mening erover aangedaan.

Logische meningsverandering dus, zou juist raar zijn als ik me oude mening had gehouden met de nieuwe kennis die ik heb.

En op welke newbee leun ik dan?

Terug naar “Algemeen”