JAH BUL ON - JE HO VAH

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Rijk

JAH BUL ON - JE HO VAH

Berichtdoor Rijk » Vr Okt 22, 2010 1:48 am

JAHBULANI

Jabulani verluidt Jahbulon of woord pantheon van Afrikaanse of Vrijmetselaars? Adidas grap?
De bal heeft 11 verschillende kleuren, die elk verschillende etniciteiten en dialecten van Zuid-Afrika De naam van de bal betekent "vieren" in isiZulu.

Naar verluidt Jahbulon of Jabulon is een woord dat gebruikt werd om de onuitsprekelijke naam van God vertegenwoordigen, in sommige samenlevingen, zoals de Vrijmetselarij en de OTO.

Het woord "naar verluidt Jahbulon is ook vertegenwoordigd in andere configuraties of als Yahbulon Jao-Bul-On, of Jah-Buh-Lun, of Jah-Bul-Lun of Jah-Bel-On.
De Insignia van de Royal Arch, blz. 34. Dat betekent dat in plaats van JAO-BUL-ON, of Jah-UVCB-LUN, dr. Oliver suggereert:
Chaldeeuwse Syrisch Hindu
JAO, BEL, AUN
JAH. BUL. AUM.
"Maar de Royal Arch Degree is gebaseerd op de nummer drie, en dus elk lid van het woord had moeten zijn triliteral. Onder de Syriërs, de Chaldeeën, Feniciërs en anderen, de onuitsprekelijke naam van de Godheid was Bel, Bal, Bul, Baal, of Belin .... Nogmaals, de Egyptenaren en hindoes vereren Op of OM, dat wil zeggen, Aun, of Aum, zoals de naam van hun gouverneur Godheid. "
226:1 Dit onuitsprekelijke naam (INDIA) was Aum, die in zijn weg triliteral was significant creatief, onderhouder en vernietigende kracht, die van Brahma, Vishnu en Shiva .-- Lexicon, blz. 146.

JEHOVAH.

Variëteiten van deze heilige naam in het gebruik van hulpbronnen tussen de verschillende volkeren van de aarde, drie projecten verdienen bijzondere aandacht van de Royal Arch Mason:
1. JAH. Deze naam van God wordt gevonden in Psalm 68:4
2. Baal of BEL. Dit woord betekent een heer, meester, of de bezitter, en was dus niet toegepast door veel landen van het Oosten aan de Heer van alle dingen, de GM en de wereld aan te duiden.
3. OP. Dit was de naam die de HEERE, werd aanbeden onder de Egyptenaren.

... Ball is in Yorubaland:

NIKE:

Nice [1] (Grieks Νίκη, Nike of Nike - "Victory") was een Griekse godin die verpersoonlijkt de overwinning, vertegenwoordigd door een gevleugelde vrouw. De Romeinen aangewezen de naam van Victoria naar Nice.

Uruguay vs Duitsland (Jabulani)
Nederland-Spanje (met Jo'bulani, versie uitsluitend vrijgegeven voor de finale.) Mystery ...

Conspiracy Theory of veel verbeelding?

Bron: http://klaudiius.blogspot.com/2010/07/jahbulani.html

Apostata
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: JAH BUL ON - JE HO VAH

Berichtdoor Apostata » Vr Okt 22, 2010 7:33 am

Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Rijk

Berichtdoor Rijk » Vr Okt 22, 2010 10:01 am

Hoi Ezra,

Op eindtijd.nl hebben ze hun forum gesloten.
Moet je eens lezen waarom en wat ze liever doen.

Bron: http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... MNszTrYBrg

Ze willen meer onderzoek doen naar tekenen van de eind tijd dan ruzie maken.

Vind ik een goed iets. Hoort ook bij dit forum.

Wat niet hoort op dit forum is het voortdurende niets zeggende en ruziezoekende
gezeik zoals de reactie hiervoor door onze vriend Apostata.

De man die op DB het voor anderen onmogelijk maakte.

Toen op PC zijn stempel drukte.

En nu weer hier gaat beginnen.

Moet het nog duidelijker ? Of is deze topic JAH BULL ON - JE HO VAH
het topic openen niet waard ?

Ik hoor van je en zie uit naar je reactie.

Groetjes Rijk

Ezra
Site Admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor Ezra » Vr Okt 22, 2010 10:56 am

Rijk,

Mijn persoonlijke mening is dat ik het volkomen onzinnig vind om op een forum knip- en plakwerk te verrichten vanaf allerlei websites zonder daar zelf nog enig commentaar bij te leveren of duidelijk te maken wat je nou eigenlijk met zo'n bericht wilt of bedoelt. Mijn persoonlijke mening is dat ik de relevantie van dit soort berichten zowel hier, als het op DB, als op PC compleet mis. Ten eerste zijn ze stuk voor stuk uiterst speculatief, wordt er over het algemeen geen greintje bewijs geleverd en hangen ze aan elkaar van "wellicht" en "waarschijnlijk"... Ten tweede help je er geen enkele JG mee, omdat het onderwerp ZO omstreden is dat geen enkele JG het serieus zal nemen, sterker nog het stoot alleen maar af. Ten derde help je volgens mij ook jezelf er niet mee. Want, STEL dat je gelijk hebt over dit soort dingen? Wat brengt het jou dan voor je dagelijks leven? STEL dat het zo is wat je zoal schrijft, dan geloof je aan de andere kant toch ook dat dit soort dingen MOETEN gebeuren voordat Jehovah zal ingrijpen? Dat is toch je overtuiging? En ALS je er zo van overtuigd bent dat al dit soort dingen door Satan worden gebruikt om deze wereld uiteindelijk te leiden naar een NWO en je ervan overuigd bent dat de bijbel dit zo beschreven heeft... kun je me dan in de bijbel aanwijzen dat Jehovah of Jezus je aanmoedigen dit soort dingen tot op de bodem uit te zoeken? Of zegt de bijbel JUIST het tegenovergestelde?

Kortom, mijn persoonlijke mening is dat dit soort berichten mij compleet NIET interesseren, maar dat ik af en toe wel reageer als ik vind dat er dingen worden gesteld die NIET bewezen zijn en uiterst speculatief. Het WTG was ook altijd uiterst speculatief en niet bereid een goede onderbouwing te geven voor bepaalde zaken, nee, het was "gewoon aannemen dat het zo is". In die wereld leven jij en ik niet meer, Rijk...

Dan even over eindtijd.nl. Ik heb geen idee wat daar voorgevallen is, dus heb daar ook geen mening over. Je vroeg me te kijken naar "wat ze liever doen"... ik zie dat ze liever een eigen website bijhouden waarop ze tekenen van de eindtijd willen bespreken, maar tegelijkertijd geen mogelijkheid meer bieden voor een weerwoord hiertegen. Tevens zie ik dat ze dit volledig wijten aan de "ruziezoekers" en daar zullen ze ongetwijfeld deels gelijk in hebben. Maar, wat mij vaak opvalt (ook in jouw berichten) is dat wanneer er naar verdere onderbouwing wordt gevraagd er geen thuis wordt gegeven. Zo weet ik dat Apostata op PC diverse malen uitgebreid op je berichten heeft gereageerd, maar dat dit weerwoord door jou over het algemeen werd afgedaan met "niet reageren als de onderwerpen je interesse niet hebben." Niet alleen zogenoemde 'ruziezoekers' zijn een probleem op fora, ook de aanleiding waardoor mensen zich soms ontpoppen als ruziezoekers. Ononderbouwde beweringen droppen op een forum zonder daarover in discussie te willen gaan, leidt tot wrevel en irritatie. Die wrevel en irritatie leidt tot ruziezoekende commentaren zoals hierboven. Beiden een groot nadeel voor een forum, maar ook beiden niet de hoofdschuldige! Ik kan mij zo voorstellen dat ook dit probleem een rol heeft gespeeld bij het sluiten van eindtijd.nl. Verder lijkt het me een prima website om dit soort dingen te bespreken.

Het mes snijdt dus altijd aan twee kanten Rijk, dat heb ik je op PC ook al gezegd. Helaas hebben jullie op dit moment een historie met elkaar die jullie beiden niet los kunnen laten. Jij gaat nog steeds niet in op tegenargumenten die je worden aangedragen en Apostata is kennelijk het punt gepasseerd om nog tegenargumenten te geven. En nu ga je aan mij vragen een keus te maken over iets wat jullie beiden hebben gecreëerd? Daarvoor zijn we met zijn alleen een beetje te oud toch?

Groeten,
Ezra
"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Beele

Berichtdoor Beele » Vr Okt 22, 2010 11:32 am

En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Rijk

Berichtdoor Rijk » Vr Okt 22, 2010 1:36 pm

Hoi Ezra,

Mijn persoonlijke mening is dat je partijdig bent.

Mijn persoonlijke mening is vaak ook kort en bondig.

Groetjes Rijk

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Vr Okt 22, 2010 2:46 pm

en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

Rijk

Berichtdoor Rijk » Vr Okt 22, 2010 4:38 pm

Hoi Ez,

Ok. Laten we mekaar maar niet te serieus nemen.
Blijven lachen om elkaar is misschien toch het beste.

Apos valt eigenlijk wel mee..................als ik hem met sommige overtuigende Jehovah`s Getuigen
hier vergelijk. Ik dacht dat ik er tegen bestand zou zijn maar ze verrassen me wel.

De jaren dat ik niet meer in de zaal kom gaan toch tellen :lol:

Die steken hun kop niet in het zand maar op een openbare weg dwars door het asfalt!!! :lol: :lol: :lol:

Laten we er maar wat van maken. Ieder op zijn of haar manier.

Wel leuk en zeker niet saai met een paar "actieve JG" in ons midden.

Ik hou Apostata af en toe wel bezig en leid hem af, vind het wel zielig voor bijvoorbeeld Johannes
als ie steeds Apos op zijn dak krijgt :lol:

Groetjes je vriend Rijk

jimrea

Berichtdoor jimrea » Vr Okt 22, 2010 6:35 pm

Mwah Rijk, ik wil soms ook nog wel eens reageren op Johannes hoor.
Overigens, zonder een flame te willen starten, ik vind dat Ezra een genuanceerde en onderbouwde mening heeft gegeven.
Waarbij hij in mijn ogen zeker niet partijdig is.

Mijn kwartje.
73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Vr Okt 22, 2010 7:00 pm

Terug naar “Algemeen”