Evolutie?

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
jimrea
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Evolutie?

Berichtdoor jimrea » Wo Jul 21, 2010 3:35 pm

73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

jimrea
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Speciaal voor Johannes

Berichtdoor jimrea » Wo Jul 21, 2010 10:38 pm

Knoal, jij mag zeggen waar de evolutietheorie mis gaat.
Dat wil of kun je niet.
Dan zou het je sieren om dan te stoppen met het beschuldigen van anderen van leugens.

knoalster

Berichtdoor knoalster » Do Jul 22, 2010 7:01 am

waar evolutie fout gaat?

nou bij de bewijslast:

geen missing links gevonden,
alle experimenten om ook maar iets hiervan gedeeltelijk te laten zien mislukten totaal.
DNA wordt heel heel heel precies gekopierd, dat wijzigt niet,
wordt soort gebonden gedaan allemaal

Raymond

Berichtdoor Raymond » Do Jul 22, 2010 7:47 am

De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

jgenhomoseksualiteit @ live . nl (verwijder de spaties)

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Do Jul 22, 2010 8:49 am

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

jimrea

Berichtdoor jimrea » Do Jul 22, 2010 9:24 am

Een mooi stuk Raymond.
Je weet het stukken beter op papier te zetten dan ikzelf.

Thk's
edit, Hee, waar is Ray z'n stuk gebleven?

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Do Jul 22, 2010 9:38 am

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Chris

Re: Evolutie?

Berichtdoor Chris » Do Jul 22, 2010 9:41 am

Ik stelde ooit een vraag op het andere forum en wel : Wanneer verscheen de moderne mens op het toneel, wij dus.

De redenen van mijn vraag, waren eenvoudig:
-Het opnemen tegen wetenschappers is soms best moeilijk, daar ons meestal de nodige kennis ontbreekt, sterker nog, wij niet de middelen hebben om met gelijke wapens te strijden.
-Mathematiek is doorgaands veel eenvoudiger te begrijpen dan ingewikkelde dingen zoals DNA, enz., en men kan dit op een blaadje papier ook zelf controlleren.

Maar laat ik eerst even voorop stellen, dat men hierdoor niet de Evo-theorie als geheel onderuit kan halen, wel op z'n minst bepaalde dateringen op hun kop zet, wel te verstaan, dat men een verschil maakt tussen 1000-den jaren of miljoenen jaren.

Ik copieer hier nu even hetgeen ik toen schreef (blauwe druk):

Hi allemaal,

ik bedoelde inderdaad, zoals X het weergaf, de moderne mens volgens de leerstellingen van de biologen.

Tot nu toe heb ik hier twee serieuze antwoorden :
Y : 20.000
X : 100.000

Het waarom van mijn vraag :
Ik zit nu al dagen lang te zoeken, naar een duidelijk antwoord en kom tot de conclusie dat :
1. er veel gegokt en/of gespeculeerd werd in het verleden.
2. de wetenschap steeds verder naar beneden corrigeerde.

Wat ik vond is het volgende :
1. in de 50-iger jaren : 5 tot 15 miljioen jaren
2. begin 70-iger jaren : 5 tot 7 miljioen jaren
3. eind 70-iger jaren : 1 miljioen jaar
4. midden 80-iger jaren : 800.000 jaar
5. eind 80-iger jaren : 50.000 tot 200.000 jaren
6. midden 90-iger jaren : 43.000 jaar
7. huidige schattingen : minder dan 37.000 tot 49.000 jaren
Ook zijn er wetenschappers die 100.000 jaren nog steeds voor juist beschouwen.
Goed laten we deze cijfers even staan voor wat ze waard zijn.

Dan zijn er nog de vondsten van oude beschavingen (nederzettingen):
1. Volgens archeologen van 8000 tot 25.000 jaren oud zijn(*)
2. Volgens de Bijbelwetenschappers ook 8000 tot 25.000 jaren(**)

(*)Sporadisch worden ook wel eens voorwerpen gevonden die archeologen iets ouder schatten op 30.000 tot 40.000 jaren.

(**)De verklaring voor deze 25.000 jaar, die Bijbelwetenschappers eraan geven is, verschillende interpretaties en dat het wel eens zou kunnen zijn dat er in Genesis generaties zijn overgeslagen.

Baserende op deze vondsten menen Bijbelwetenschappers te weten dat de mens zich direkt van den beginnen ging organiseren, Archeologen zeggen NEEN, pas 25.000 jaar geleden begon de mens zich voor het eerst te organiseren in nederzettingen, voordien zwerfde hij maar een beetje in het rond en hiermee reiken zij de hand naar de wetenschappers dewelke de leeftijd van de moderne mens ouder inschatten.

Tot zover hetgeen ik vond, beide antwoorden lijken mij plausibel, het geheel op zich is, na verloop van tijd, eigenlijk iets meer samengerukt en dus is een "betere" basis voor verdere discussies geschapen.

Nu komt pas het interessante deel en daar stootte ik dan heel toevallig op bij het intikken van "Wereldbevolking".
Maar mischien weten jullie nu al waar ik heen wil het gaat hier om een alternatieve manier om de leeftijd van de moderne mens in te schatten en daarvoor maakt men gebruik van mathematiek.

Met z'n allen komen we heden op zo'n 6,5 miljard mensen, voor een generatie nemen we gemiddeld 25 jaar en ook letten we op het feit dat er in de laatste 100 jaar een groeipercentage was van iets boven de 2%.

Nu gaan we terug rekenen en beginnen met :

a) een groeipercentage van 2%, dit maakt dat de wereldbevolking er maar 1150 jaar heeft over gedaan, dit kan dus definitief niet.

b) een groeipercentage van 1% en we belanden 2275 jaar terug in de tijd, ook niet realistisch dus.

c) een groeipercentage van 0,5% brengt ons 4550 jaar terug in de tijd en wat gebeurde er toen ? de vloed. Deze 0,5% lijkt dus wel met de Bijbel in overeenstemming te zijn.

d) een groeipercentage van 0,25% levert 9100 jaar.

We kunnen nu zitten argumenteren dat de levensverwachtingen vroeger veel lager waren, maar mogen daarbij niet vergeten dat :
1. De mens een overlevingsdrang heeft, denk aan de wereldpopulatie in 1350 dewelke bijna werd gehalveerd door de pest dit in een tiental jaar, maar zich weer op hetzelfde niveau bevond in nog geen 200 jaar later.
2. Men niet persé 25 jaar dient te nemen voor een generatie die zich voortplant, in vele landen is het tegenwoordig nog de normaalste zaak van de wereld dat tienermeisjes zwanger worden.

Als we de absolute ondergrens nemen, dewelke door biochemische schattingen bij 37.000 jaar gelegd werd en enkel maar rekenen met een groeipercentage van 0,1% ipv. 0,25 of 0,5%, zouden we reeds ver boven onze huidige 6,5 miljard zijn uitgeschoten.

Hoe verder we terug gaan in de tijd, des te groter wordt de kloof tussen het aantal nu levende mensen en het aantal dat er had moeten zijn.

Dit alles lijkt mischien wel weinig als argumentatie, toch kun je er even mee schudden aan de fundamenten van de Evo-theorie.

Gr. Chris.
Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Raymond

Berichtdoor Raymond » Do Jul 22, 2010 9:50 am

Jim,

de info is niet van mij afkomstig maar heb ik van iemand anders overgenomen.

De argumenten samen vormen een redelijke ondersuening voor de evo-theorie.

Overigens was het niet mijn bedoeling om een discussie te starten over de Evo-theorie, maar vooral het reageren op Knoal met zijn uitspraken.

Aangezien Ezra er echter inhoudelijk op gereageerd heeft zal ik eens kijken of ik er binnenkort eens wat uitvoeriger op reageer.

Wat betreft Chris zijn post over de bevolkinsggroei, ook hier valt nog wel wat over te zeggen aangezien een populatie niet exponentieel groeit maar volgens de zgn logistische curve.
De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

jgenhomoseksualiteit @ live . nl (verwijder de spaties)

knoalster

Berichtdoor knoalster » Do Jul 22, 2010 10:27 am

@Raymonds ''bewijzen''

Dat 1e stuk over zogenaamde missing links

dat stuk wat je erbij haalt van Wikipedia vind ik erg zwak lijken hoor,
ik zie niets wat mij moet wijzen op evolutie in die dingen daar.
Is allemaal heel erg warrig in elkaar gezet.

als ik dat ding goed begrijp laat het niet eens evolutie zien maar vaak alleen de 1e soort ervan.
Ik heb ook beetje gekeken naar de links die die soorten dan geven,
en daar kom je er toch weer op uit dat waar het de 1e versie van is, als dat al zo is, het wel onder dezelfde soort-klassificatie terug komt en NIET op compleet nieuwe soorten.

Zoals Ezra verder ook al aangeeft:
micr-evolutie is bewezen, dieren kunnen zich idd aanpassen aan de omgeving en andere situaties die zich voor doen.
Echter zullen dieren zich nooit buiten hun eigen soort voortplanten/evolueren.

en ook wat je zegt over homoniden zegt helemaal niets over de zogenaamde evolutie van de mensen.

2e ''bewijs''
sluit ik me weer bij Ezra aan voor de verandering.
het zijn allemaal weer aannames, of of of?
wat voor bewijs is dat nou dan?

3e ''bewijs''

ja ja Ezra kan nog wel wijze woorden spreken!
sluit me er weer bij aan:
is allemaal maar weer zwak aangevoerd ''bewijs'' wat evolutie helemaal niet bewijst, zoals Ezra het goed verwoord:

God is ook een gemeenschappelijke afkomst die wij met elke soort hebben.
maar dat maakt niet dat evolutie klopt

4e ''bewijs''

Moet Hij iedereen dat C gen geven dan? er zit variatie in elke soort.
mis het punt hier

5e ''bewijs''
ik zie het hier niet, wat moet hiervan het bewijzen?

6e ''bewijs''

Apen hebben ook geen staart hoor, ten minste de meest waarschijnlijke aapsoort waar we van af kunnen stammen(Orang-Oetan en Chimpansee)
beiden hebben geen staart net als enkele andere aapsoorten.

Ook bewijst dit niets dat we daadwerkelijk van apen zouden moeten afstammen ook al hebben ze een staart

7e ''bewijs''

zegt niets, want als het rudimentair is dan zou het niet gaan verdwijnen zo maar. of zou dat in al die jaren blijven afnemen, wat je bij staartbot ook ziet is dat die bij iedereen aanwezig is. dat staartbotje hoort zo te zijn.

Trouwens ik stel het me niet te makkelijk voor hoor,
ik ben geen hoog geleerde op dit gebied, ga dus niet komen aansmijten met dat soort termen ofzo. ik noemde gewoon effe een puntje wat al laat zien dat evolutie niet klopt:

missing links, die idd echt missing zijn.
waarom zou ik hun geen leugenaar mogen noemen dan?

iemand die liegt IS een leugenaar, dus wie belet mij dat te zeggen?
beledigend is het ook niet als iemand willens en wetens liegt

Trouwens Raymond, dacht dat jij ook geloofde in God?
blijkbaar niet

Terug naar “Algemeen”