vragen over doop en levensstijl-vervolg?

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Een mama
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

vragen over doop en levensstijl-vervolg?

Berichtdoor Een mama » Wo Dec 09, 2009 11:13 pm

Hallo allemaal,

Met veel belangstelling heb ik het topic doop en levensstijl gelezen. Mijn kinderen hebben een vriendinnetje in de klas waarvan de ouders Jehova's Getuigen zijn en zij voeden hun kinderen ook als zodanig op. (We hebben het hier over kleuters). Vandaar dat ik er graag meer over wil weten, als mijn dochter een vriendinnetje kiest met een "andere" geloofsovertuiging, wil ik dat graag zodat ik het kindje op de juiste manier kan behandelen en ook zodat zij niet met aparte ideeen naar huis gaat. Respect, noem ik dat. Nu is mij al heel veel duidelijk geworden doordat ik met de moeder van het kindje gesproken heb. Zij vond het heel fijn dat ik zo openlijk vragen stelde en dat ik belangstelling toonde. Zelf ben ik nieuwsgierig naar elk geloof, en wanneer het zo "voor handen is" maak ik daarvan ook graag gebruik. Ik vind het belangrijk dat onze kinderen de basisbeginselen van zoveel mogelijk geloven leren, zodat zij uiteindelijk zullen inzien (hopen we) dat ieder geloof naar dezelfde basis terugkeert. Ook hopen wij dat ze op deze manier respect zullen hebben voor ieder geloof, en zullen begrijpen dat iedereen op zijn eigen manier het leven leeft. Of dat nu linksom is om rechtsom...

Nu heb ik door het lezen van dit topic al veel antwoorden gevonden. Er resten mij echter nog een paar vraagjes:

-Hoe is het nu met Knaol, is hij nog actief op het forum? Komt hij nog bij de gemeenschap?
-Vinden kinderen die volgens het JG geloof worden opgevoed, het leuk om eens zomaar een kadootje te krijgen? Mijn dochter wil graag een kadootje geven omdat de verjaardag van haar vriendinnetje niet wordt gevierd.
-Ik heb via via gehoord dat de haren niet mogen worden aangeraakt. Nu is dat in meer geloven het geval, maar is dit bij JG ook zo, en wat is dan de achterliggende reden?

Ik ben heel benieuwd en hoop van jullie antwoorden meer te leren over dit geloof.

Ezra
Site Admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: vragen over doop en levensstijl-vervolg?

Berichtdoor Ezra » Do Dec 10, 2009 9:35 am

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

knoalster

Berichtdoor knoalster » Do Dec 10, 2009 8:16 pm

ik ben nog steeds actief, maak je geen zorgen hoor ;)
ik ga nog steeds naar de gemeente ja, helemaal vrij hoor, samen leren is beter als alleen,
en het is leuk daar, lekker gezellig :)

vraag me af waarom je je dat afvraagt?

cadeautjes zijn wel toegestaan zolang het idee erachter maar spontaan is,
en niet bv verjaardag

over de haren heb ik net als Ezra nog nooit iets over gehoord, maar uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het wel gewoon toegestaan is, zou ook niet weten waarom niet?

Een mama

Berichtdoor Een mama » Vr Dec 11, 2009 11:22 am

Omdat de verhalen die ik lees op internet behoorlijk tegenstrijdig zijn en, eerlijk is eerlijk, hier wordt het je soms ook behoorlijk tegengemaakt.
Ik vind het heel goed van je dat je zelf "op onderzoek " uit bent en probeert te leren van alleen jouw eigen ervaringen.

Zelf vond ik het ook behoorlijk lief van mijn dochtertje dat ze een zomaar kadootje wilt geven, en dat mag ze van mij uiteraard ook doen.

Bedankt voor de informatie in ieder geval!

knoalster

Berichtdoor knoalster » Vr Dec 11, 2009 8:22 pm

dat was idd heel aardig van je dochter,ze heeft alles wel al goed door met dit alles hoor

de verhalen op internet zijn eigenlijk helemaal niet tegenstrijdig, het is eigenlijk allemaal tegen Jehovahs Getuigen :)
er zijn wel goede verhalen maar die zijn niet snel te zien, maar ja zo heeft ieder wat

ik ben niet iemand die snel iets van internet gelooft, van mensen of instanties die je niet kent,
niet alleen in dit soort gevallen maar ook bv met marktplaats enzo
daarom wil ik persoonlijke ervaring opdoen, wat ik met het bezoeken van hun lezingen doe

en het wordt me hier wel eens tegengemaakt zoals jij dat zegt, maar ja JGs zijn sowieso niet bepaald populair,
dan zijn ze hier nog aardig, maar valt hier allemaal best wel mee hoor

jimrea

Berichtdoor jimrea » Za Dec 12, 2009 8:19 am

73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

knoalster

Berichtdoor knoalster » Za Dec 12, 2009 9:55 am

Egbert

Berichtdoor Egbert » Za Dec 12, 2009 10:04 am

knoalster

Berichtdoor knoalster » Za Dec 12, 2009 11:07 am

jimrea

Berichtdoor jimrea » Za Dec 12, 2009 11:25 am

73 Jim .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software

Terug naar “Algemeen”