Leugen 1 - Zijn JG WTG-volgelingen / BL-aanhangers?

Regelmatig worden personen op dit forum ervan beticht "leugens over JG" te verspreiden. In dit forum worden deze (vermeende) leugens nader onder de loep genomen.
Charuto
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Leugen 1 - Zijn JG WTG-volgelingen / BL-aanhangers?

Berichtdoor Charuto » Zo Sep 26, 2010 8:56 pm

Ezra haalt enkele interessante punten aan.
Ik vrees Knoalster dat jij er een welles-nietes discussie van dreigt te maken, want je komt simpelweg niet met aantoonbare tegenargumenten.
Zoals Ezra zegt is het aantoonbaar dat de waarheid toch wel erg relatief is en aan heel wat veranderingen onderhevig is.
In een ander post haalde Martin een citaat aan van iemand die in "de waarheid" kwam door de boeken van Russell en zag dat dat de waarheid was... Maar er zijn maar weinig zaken die de dag van vandaag nog geloofd worden binnen Jehovah's Getuigen, die ook daadwerkelijk door Russell en zijn aanhangers werden geloofd. En dat werd al kort zichtbaar na zijn dood. Toen de Finished Mistery uitkwam, waren er verschillende mensen in de klasjes die verward waren, en simpelweg de vraag stelden, moeten we dat als waarheid aanvaarden? Het is ook geen wonder dat de hervormingen van Rutherford er uiteindelijk voor zorgden dat 75 % van de bijbelstudenten het hazenpad namen. Want dat was één van de grondredenen waarom dan uiteindelijk ook de naam werd veranderd naaar "Jehovah's Getuigen", er waren namelijk heel wat organisaties opgestaan die de naam bijbelstudenten gebruikten. En die groepjes konden niet groeien omdat de rechten van de werken van Russell bij het Wachttorengenooschap stond, en zij die dus niet konden uitbrengen.

Ook ziet men bij aanpassingen van "de waarheid" altijd groepjes Jehovah's Getuigen vertrekken en uitgesloten worden omdat ze precies nu net doen wat jij stelt, namelijk Jehovah eerder volgen dan mensen... Want ja, als het jarenlang het woord van God was, en opeens niet meer, dan kun je enkel tot het besluit komen dat die christenen het juiste besluit hebben genomen. Velen waren namelijk in "de waarheid" gekomen, precies door die stempels die nu werden aangepast en als onwaarheid werden beschouwd.

Verder geef je ook geen antwoord op de interessante stellingen van Beele:
Kun je namelijk goedgekeurd zijn in Jehovah's ogen, zonder lid te zijn van de organisatie die zich Jehovah's Getuigen noemen? Moet je het besturend lichaam erkennen als afgeleide van Jezus?

Wat 1914 betreft, heb ik al aangehaald dat de kwestie van die datum heel anders was dan nu gesteld... Men kwam namelijk niet door bijbelprofetieën tot die datum, maar door de lengtes van de gangpaden in de pyramide van Gizeh. Blijkbaar vonden velen in de tijd 1874 ook een significant jaar, want lang werd die datum aangehouden als de tijd dat de tijd der heidenen was geëindigd.
Feit is dat 1914 een jaar van strubbelingen was maar dat het eigenlijk pas in 1915 echt ontplofte, uiteindelijk wordt de datum 1914 maar weerhouden omdat er toen een aanslag was gepleegd die alles in motie zette, dat was trouwens heel laat op het jaar.
Trouwens is het volgens mij ook nogal onzinnig om met onze tijdskalender te beginnen goochelen... Uiteindelijk bestond die nog niet toen de boeken van de bijbel werden opgetekend.
I do my thing and you do your thing. I am not in this world to live up to your expectations and you are not in this world to live up to mine. You are you and I am I, and if by chance, we find each other it's beautiful; if not, it can't be helped - Frits Perls

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor knoalster » Ma Sep 27, 2010 8:04 am

@Ezra

ivm je verhaal over oud en nieuw licht en je gesprek met ouderlingen:
die ouderling maakt daar ook wel een erg domme en idiote fout door Jehovah de schuld te geven, dat is echter een persoonlijke blunder van hem en niet van JG in algemeen of de leerstelling van een JG.

Jullie kennen ongetwijfeld de WT-studie van gister wel, over de heilige geest.
Dingen zijn verzegeld zoals wordt gezegd, totdat de Heilige Geest op een moment dingen duidelijk maakt.

Wij als mensen kunnen niet alles in de Bijbel begrijpen zonder de hulp van Gods werkzame kracht(de Geest).

Ik blijf achter mijn standpunt staan die denk ik wel al duidelijk is:

Voor een JG is Jehovah de Allerhoogste, niet het BL of enig andere organisatie, dat maakt ons tot volgers van Jehovah en geen BL aahangers!
Want een tussenpersoon is niet de persoon waar je een aahanger van bent, je bent een volger van de hoogste in de ''rang'' wat Jehovah voor ons is.

Apostata

Berichtdoor Apostata » Ma Sep 27, 2010 10:41 am

Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Martin

Berichtdoor Martin » Ma Sep 27, 2010 4:52 pm

meindert

Berichtdoor meindert » Ma Sep 27, 2010 7:40 pm

wegens ernstige ziekte in de familie ben ik de komende maanden niet meer op her forum. ik wens jullie het beste toe

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Ma Sep 27, 2010 11:23 pm

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

Apostata

Berichtdoor Apostata » Di Sep 28, 2010 5:26 am

Hoi Meindert,

Dat is een bijzonder nare situatie. Ik hoop dat jullie de kracht en sterkte mogen vinden om hiermee om te gaan.

Ik hoop van harte dat het ten goede mag keren.

groet,

Apostata
Lees ook het onvolprezen relaas van Eva Pijper, via
Of neem kennis van de info uit de Koninkrijksdienst, via http://www.paradise-cafe.nl/showthread. ... tussen-in-“Onze-Koninkrijksdienst”-…&highlight=

Beele

Berichtdoor Beele » Di Sep 28, 2010 6:27 am

Hallo Knoalster,je schreef onderstaande;

Wij als mensen kunnen niet alles in de Bijbel begrijpen zonder de hulp van Gods werkzame kracht(de Geest).

Ik ben het met je eens.

Ik blijf achter mijn standpunt staan die denk ik wel al duidelijk is:

Voor een JG is Jehovah de Allerhoogste, niet het BL of enig andere organisatie, dat maakt ons tot volgers van Jehovah en geen BL aahangers!

Ook nu ben ik het met je eens, ik ben zelf lang genoeg een JG geweest, om te weten dat ik alles voor Jehovah God deed en niets voor mensen.

Want een tussenpersoon is niet de persoon waar je een aahanger van bent, je bent een volger van de hoogste in de ''rang'' wat Jehovah voor ons is.

Ook nu is het weer waar wat jij schrijft, het probleem ontstaat pas als mensen je dingen gaan vragen die tegen je eigen gezonde geweten in gaan.

Als jij die ervaring nog niet hebt, is het voor jou nu dus een leugen.

Groet Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

Johannes

Berichtdoor Johannes » Di Sep 28, 2010 4:22 pm

Martin, je gebruikt geschriften van R. Franz om je argumenten te ondersteunen.
Zijn uitspraken zijn echter van nul en gener waarde. Deze man was de leider van de Kickers sekte in de VS en deze Judas van de 20ste eeuw heeft blijkbaar ook natrappende aanhangers op dit forum.

-------------
"Want er zal een tijdsperiode komen dat ze de gezonde leer niet zullen verdragen maar zich overeenkomstig hun eigen begeerten tal van leraren zullen bijeenbrengen om hun oren te laten kittelen." - Paulus - 2 Tim.4:3,4

Martin

Berichtdoor Martin » Di Sep 28, 2010 11:00 pm

Terug naar “(Vermeende) Leugens Over JG”