Leugens over JG op dit forum (website) of toch de Waarheid?

Regelmatig worden personen op dit forum ervan beticht "leugens over JG" te verspreiden. In dit forum worden deze (vermeende) leugens nader onder de loep genomen.
Ezra
Site Admin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Leugens over JG op dit forum (website) of toch de Waarheid?

Berichtdoor Ezra » Vr Sep 17, 2010 10:48 pm

Beste Knoalster,

Omdat je het zelf nalaat, leek het mij goed om eens een speciaal onderwerp te openen over jouw herhaalde uitspraak hier dat "er zoveel leugens worden verteld over JG" hier. Zie bijvoorbeeld:

viewtopic.php?p=3476#p3476
viewtopic.php?p=4568#p4568
viewtopic.php?p=4425#p4425
viewtopic.php?p=4408#p4408
Nou ja, enz.enz.

Dus, Knoalster, misschien kunnen we eens beginnen bij de vraag of ik hier volgens jou leugens heb verteld? En, zo ja, of je ze specifiek kunt maken. Dit is je kans om te bewijzen dat je achter je eigen woorden staat en serieus over je beschuldigingen hebt nagedacht. Uiteraard is ook Johannes van harte uitgenodigd om mee te doen.

Groeten,
Ezra

------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Ik zal in dit bericht de specifiek benoemde leugens op een rijtje zetten:

BENOEMDE LEUGENS OP DIT FORUM (WEBSITE MAG OOK!):

1) JG worden dikwijls WTG-volgers of BL-aanhangers genoemd.
2) Domeinnaam jehovahs-getuigen.nl is een leugen.
3) Er vindt mindcontrol plaats onder JG.
4) Er wordt gezegd dat WTG/BL zichzelf de positie van God, of gelijk aan God toe eigenen
5) Er wordt gezegd dat WTG/BL de schapen en bokken scheiden, maar dat wordt helemaal niet gezegd door WTG/BL!
"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Leugens of Waarheid?

Berichtdoor knoalster » Za Sep 18, 2010 8:27 am

Zoals ik al vaak genoeg heb gezegd Ezra gaan mijn beschuldigen niet echt naar jouw uit maar naar de andere leden hier!

Ik kan me zo bv al de leugens van Jim in het evolutie verhaal voor de geest halen:
Telkens maar weer schreeuwen dat niemand iets aanhaalt tegen evolutie, dat iedereen dat doodleuk accepteert, dat ik nooit iets zeg enzo.
Terwijl ik dat al gedaan had begon hij me dus doodleuk te beschuldigen van valse dingen.

en de meest duidelijke leugen die op dit forum is uitgesproken is deze:
''Evolutie is een feit''
Zo nu jij Ezra, dat is toch overduidelijk een leugen!

Raymond

Berichtdoor Raymond » Za Sep 18, 2010 8:35 am

De Katholieke Kerk neemt in de wereld een zeer vooraanstaande positie in en beweert de weg tot redding te zijn voor honderden miljoenen personen. Elke organisatie die aanspraak maakt op die positie zou bereid moeten zijn zich te onderwerpen aan zorgvuldig onderzoek en kritiek. Al degenen die kritiek leveren hebben de verplichting waarheidsgetrouw te zijn in het presenteren van de feiten en eerlijk en objectief te zijn in het beoordelen daarvan. - Ontwaakt! - 8 januari 1985 blz 28

jgenhomoseksualiteit @ live . nl (verwijder de spaties)

knoalster

Berichtdoor knoalster » Za Sep 18, 2010 8:41 am

Zeg ik dan in die post dat Jim gelogen heeft over JG?

Enige waar ik op inging is dat er wel degelijk leugens zijn,
of je nou een evolutionist bent of niet je moet allemaal eerlijk toegeven dat evolutie geen feit is. dat is een leugen indien je zegt dat het wel een feit is.

dan maakt het toch niet uit of je meningsverschillen hebt of niet?

feiten spreken voor zichzelf.

Oh en trouwens een veel geuitte leugen over JG hier is dat ze WTG-volgers zijn, volgers van mensen ipv Jehovah en Jezus. Duidelijk leugen dus weer!
Die leugen heeft praktisch elk ex-JG of niet-JG op dit forum heeft geuit,
dat Ezra dat heeft gedaan kan ik me niet voor de geest halen en denk ook niet dat hij dat heeft gedaan, maar anderen wel degelijk.

PS: zal op den duur wel meer leugens posten,
heb alleen wel wat beters te doen dan beetje al die topics door spitten!

Martin

Berichtdoor Martin » Za Sep 18, 2010 10:20 am

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Za Sep 18, 2010 10:49 am

en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Za Sep 18, 2010 10:55 am

Chris

Berichtdoor Chris » Za Sep 18, 2010 12:46 pm

Knoal,

als je op een forum zoals dit bent aanbeland, dan zul hier verschillende meningen en ervaringen van mensen vinden.

Mensen die zoals jij, op een bepaalde leeftijd (waarop ze zelfstandig konden denken) met de JG in aanraking zijn gekomen, ik denk hierbij dan aan mezelf en bv. aan Dirk, anderen werden in de organisatie geboren of kwamen als kind dmv. hun ouders hierin terecht.

Iedereen onder ons zal zijn eigen persoonlijk verhaal kunnen doen, je zult ook verhalen horen van mensen die een last met zich meedroegen gedurende al die jaren, een last die jij nog ik kan inschatten omdat deze op hun schouders lag en enkel zij het gewicht ervan kennen.
Het zou dus onrechtvaardig zijn om dit als "onzin" in een hoekje te zetten en zeer zeker als je nog niet alle aspecten en de draagwijdte van het JG-zijn kent.

Ik ga nu verder over mezelf praten Knoal, ik was net zo oud als jij toen ik tussen de JG belande en er ging een hele nieuwe wereld voor me open, iets waarvan ik tot dan toe niet het minste besef had gehad, alles leek zo perfect en daar wilde ik een deel van zijn, er had me op dat moment ook niemand van het tegendeel kunnen overtuigen.
Alle kritische bermerkingen tov. JG zette ik eveneens als jij, als "zever in zakskes" naast me neer, de JG hadden gelijk en alles wat uit de wereld kwam was gewoon fout of was zelfs bedoeld om de JG zwart te maken.
Ik zou het zelfs niet gewaagd hebben met "afvalligen" te praten, zo diep zat het erin gebakken, ondersteund middels hun publikaties en lezingen die bij regelmaat verschenen.
Kortom, de JG hadden in alles gelijk en ik zag toen niet dat veel van hun stellingen op drogredenen en cirkelredenaties waren gebaseerd, sterker nog ik wilde het überhaupt niet zien.

Komt tijd, komt raad :
Na zo ongeveer 16 jaar onder de JG te hebben meegedraaid en tevens enkele zware tegenslagen die hebben verwerkt, kwam er in mijn ogen slijt op de "vernislaag" van de organisatie, tevens het moment dat ik ook de ongerijmdheden begon te ontdekken binnen de organisatie.
Om het kort te houden, ik keerde mij af van de JG, niet tegen de mensen maar tegen hun leer waardoor ze gedreven werden, het ergste van alles was, dat ik binnen de organisatie absoluut geen gehoord/begrip ervoor vond, ik begreep toen dat we een "gouden kalf" aanbaden waar er geen plaats was voor individuele problemen.
Vanaf die tijd begon ik ook meer dingen achter de organisatie te ontdekken, ze gingen zich als het ware opstapelen en het eens zo mooie "sprookje" bleek opeens niet meer als een illusie te zijn.
"Onderzoekt alles" een goede raad die ons gegeven werd, had nl. het omgekeerde effect gehad want ik ontdekte "de waarheid achter de waarheid".

Nu vele jaren later, schrijf ik dus hier op dit en andere fora over mijn ervaringen onder de JG, MIJN ERVARINGEN die toen niet werden gehoord of zeg maar verbannen werden, mensen zoals Ezra hebben dit mogelijk gemaakt, hier kan men zich uitwisselen en wordt men gehoord, waarvoor mijn dank.
Enkelen, waaronder jij, noemen dit natrapen, spreken van "onzin" of zelfs "leugens", goed dat mag beste Knoal, in zekere zin zijn wij ook opponenten van mekaar en daardoor volgt ook automatisch kritiek op hetgeen geschreven wordt, maar vergeet één ding daarbij niet, dat iemands pijnlijke wonde, die hij opliep onder de JG hier door jullie opnieuw wordt opengereten en hij jullie dus hierdoor niet bepaald als "lieve doetjes" gaat bejegenen, voor velen hier is jullie reatie een "deja-vu" en serieus wordt dit al lang niet meer genomen.

Ik ga je nog iets meegeven op je weg naar het geluk beste Knoal, laat mensen in hun waardigheid, leer van hun ervaringen ofwel leg ze gewoon naast je neer, maar stel niks in een "leugenachtig daglicht" want jij hebt, noch dezelfde ervaring opgedaan, noch ben je hun Rechter en voor je het weet zit je in een soortgelijke situatie waarbij ook jij het fijn zou vinden als er iemand naar je luisterd.
Het is goed voor een mens als hij één iemand vindt, die naar hem luisterd, ja zelfs veel beter dan 10 raadgevers zonder oren.

Gr. Chris.
Als miljioenen mensen in een stommiteit geloven, is het nog steeds een stommiteit.

Cindy

Berichtdoor Cindy » Zo Sep 19, 2010 7:38 am

Een eerlijke reactie, Chris.

Het is ook zo... het is moeilijk respect op te brengen voor iemand die alles afdoet als onzin en leugens.

Bij mij was het dat de halve gemeente vond dat ik en mijn broer werden mishandeld en daarmee trok 1 gezin naar de vrederechter. Ze sleepten mijn broer erin bij want hem konden ze wel op andere gedachten brengen ( dat hij autisme had werd geen rekening mee gehouden) hij zag alleen dollartekens in zijn ogen, maar die pret was na een half jaar over toen hij begreep hoe het werkelijk zat!
De hele gemeente op zijn kop gezet, de helft snapte niet waarom men zoiets beweerde, de andere helft had ooit wel eens gezien dat we een tik op onze broek kregen dus was mishandeling ook maar vanzelfsprekend. 2 ouderlingen die op de kar sprongen van mishandeling, 2 ouderlingen die er ziek van werden. Maar daar waar de echte mishandeling gebeurde, durfden ze niets te ondernemen! Smeerlappen zijn het, en dat is mijn mening, gebaseerd op hetgeen ik heb meegemaakt.
Voor mij zijn het geen mensen die God volgen, voor mij zijn dit ook WTG-volgers. Want denk je dat God zoiets zou goedkeuren?
Doe mijn verhaal maar af als onzin, maar ik weet wel beter.
Hier zitten meer mensen die oprecht voor JHWH opkomen dan je zou vermoeden. Maar voor jou, knoal, telt alleen het etiketje "JG". Iedereen die is uitgesloten of inactief is, zijn leugenaars volgens jou.
Hier zitten mensen die de gekste dingen hebben meegemaakt, in allerlei soorten en vormen. Dus ga niet zeggen, dat onze verhalen uitzonderingen zijn.
Sommigen houden nog even vol, zo was ik ook. Maar ik werd uiteindelijk alleen maar zieker en zieker. Ik lag uiteindelijk bijna meer in het ziekenhuis dan wat anders. Uiteindelijk heb ik gekozen voor mijn gezondheid. Nee, ik ben niet uitgesloten, ben er geleidelijk aan uitgegaan en heb er geen moment spijt van gehad. Ook mijn man niet, wij voelen ons samen stukken beter en minder gestresst.
En ook nog wat wtg-getuigen betreft.
Hoe noemt hun offieciële website?
www.watchtower.org/
Waarom hebben ze niet de website: http://www.jehovahs-witness.org of .net of .com, ... ?
Ze vinden duidelijk zelf de naam Watchtower belangrijker dan JHWH.
Vandaar onder sommigen van ons de conclusie wtg-volgers.

Groetjes,

knoalster

Berichtdoor knoalster » Zo Sep 19, 2010 1:11 pm

@Cindy

Jullie vergeten echter alleen dat ik jullie ervaringen afdoe als (in sommige gevallen) ''niet-geloofwaardig'' dat soort verhalen van waarom eruit enzo.
Andere ervaringen van jullie doe ik wel eens af als onzin omdat ik zelf het heel anders heb meegemaakt en dat die over 1 kam scheren verhalen niet kloppen over JG.

Om mij nou af te doen op die manier (telt alleen etiketje JG) is wel beetje laag hoor, maar om alleen de naam Getuige van Jehovah te mogen tja dragen is een grote eer, ook heb ik nooit beweerd dat ex-JG enzo leugenaars zijn.

Echter de vele dingen die de mensen op dit forum laten zien bevestigd alleen de beelden die men heeft van ex-JG, dat wordt hier gewoon heel duidelijk!
gedrag hier is gewoon waardeloos.

Die mensen die de conclusie trekken dat we WTG volgers zijn zitten er heel erg ver naast, er gaat niets boven Jehovah en Jezus, en dat zijn dan ook de enigen die wij ooit zullen volgen!

Terug naar “(Vermeende) Leugens Over JG”