Hoe lang laten jullie mij nog langer in verwachting?

Plaats hier alle overige onderwerpen die niet voortkomen uit een reactie op een gastenboekbericht.
Egbert
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Hoe lang laten jullie mij nog langer in verwachting?

Berichtdoor Egbert » Wo Okt 20, 2010 10:03 pm

Zeg het! Ik heb lang genoeg gewacht!

Welke JG kan aantonen dat

* jullie Gods ware enige organisatie zijn,
en niet Christadelphians of Biblestudents bijvoorbeeld?

* Dat God altijd een organisatie op aarde had?

* Dat dit sinds 1919 exclusief via het WTG is geregeld?

Beele

Re: Hoe lang laten jullie mij nog langer in verwachting?

Berichtdoor Beele » Wo Okt 20, 2010 11:09 pm

Egbert, je verweet mij pas dat ik niet aan zelf reflectie deed.
Of dat ik een reden voor mijn verleden zocht.

Kun je dat nog herinneren?

Wat maakt jou het uit, wat de JG hier beweren?

Wij weten toch beter, dat het een grote leugen is.

Het besturend lichaam van Jehovah's getuigen heeft zolang mensen aan het lijntje gehouden, met hun Goddelijke aanstelling.
En steeds veranderende licht.

Maar wij weten toch dat dit totaal niet is te onderbouwen.

Hun telkens veranderende licht.

Welke argumenten zij er ook aan geven,

het zijn allemaal luchtbellen.
Waar we zo doorheen prikken.

Verder, geloof ik wel dat ik veel geleerd heb van het WTG.
Ik geloof ook dat veel van hun bijbelse uitleggingen kloppen.

Maar er zijn nog zoveel meer bijbelstudenten die serieus onderzoek hebben gedaan.

Niemand kan zich beroepen op het enige kanaal te zijn wat nu is aangesteld door Jehovah God.

Aangezien Jezus Christus, zijn leiding over de gemeente nooit uit handen heeft gegeven.

Allemaal luchtkastelen, hoe subliem sommige organisaties ook hun boodschap verkondigen.
In principe zijn het valse profeten.

Ergens geloof ik wel dat het vreemd is.
Maar van de andere kant ook weer niet, want valse profeten zouden opstaan.

Na jaren langen duisternis van de Christenheid, komt daar toch een andere stroming.

Zoals het WTG en de andere groepen waar jij het over hebt.

Ik geloof dat het een teken des tijds is.
het hoort er gewoon bij.

De tijd zal het leren,

Ondertussen kunnen we niet anders, dan blijven onderzoeken,
Blijven vertrouwen, en evt die enkeling blijven helpen...

Om het openbaar te maken.

Onze hemelse Herder zal het straks wel voltooien bij zijn openbaring.

Dat vertrouwen mogen we niet vergeten.

Dat is wat teld.

geloof hoop en liefde, voor oprechten Gods zoekers.

Groetjes Beele.
En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

knoalster
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Berichtdoor knoalster » Do Okt 21, 2010 6:45 pm

Denk alleen al aan het overleg tussen de oudere mannen en apostelen, dat resultaat werd ook verder verteld!

Dat duidt er dus al op dat groepen in contact met elkaar waren, georganiseerd waren! Paulus bv ging ook op reis langs meerdere gemeenten wat ook duidt op een bepaalde organisatie!

Hoe wil God zonder organisatie geboden uit laten komen?
''Onderling vergaderen niet nalatend''
''Dit goede nieuws zal over de hele aarde bekend worden gemaakt''

Beiden geboden die je niet in je uppie kunt doen, ook niet in een kleine georganiseerde vergader groepje.

Laat maar eens zien hoe jij dat in je eentje gaat lukken? of met dat groepje ofzo waar je het over had!
Zelfs al zou dat groepje juist zitten, dan is dat alsnog georganiseerde religie

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Do Okt 21, 2010 7:09 pm

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

knoalster

Berichtdoor knoalster » Do Okt 21, 2010 7:53 pm

@Ezra

Ten 1e zeg ik niet dat met 2 of 3 geen vergaderen is! dat alleen 80-100 man vergaderen is.

Ten 2e was het voor het WTG ook al wat goeds dat klopt! maar die waren wel met elkaar verbonden wat in de Bijbel duidelijk te lezen is!

Ten 3e is het toch logisch dat God 1 georganiseerde groep heeft!!
Waarom zou hij bv katholieken en JG gebruiken? terwijl de 1 duidelijk zeer verkeerde leerstellingen heeft, terwijl de ander wel volgens de bijbel leeft!

Ten 4e ontwikkel ik geen typisch JG denken, ik denk nog net zo vrij als ik altijd al heb gedaan!! of moet ik gaan liegen hier ofzo? Waarom mag de waarheid niet gezegd worden zonder dat dat typisch JG gedachtegoed is??

Charuto

Berichtdoor Charuto » Do Okt 21, 2010 8:27 pm

omdat je volledige post anachronistisch is, daarom Knoalster.
Je gaat ervan uit dat b.v. de Katholieken fout zijn en de JG juist, maar wat ik kan opmaken uit je uitspraken over het katholicisme is dat je er ten eerste geen jota van afweet, verder denk je zo vast in een stramien dat het constant gaat over juist of fout.
Martin zei in een vorige post dat hij moet lachen als hij bedenkt aan iemand die honderd jaar geleden het woord "waarheid" in de mond nam, ten opzichte van nu. Heb je b.v. al eens de studiën in de schriften gelezen? Moest je je afvragen, ze zijn eigen niet moeilijk te vinden hoor. Ten eerste staan ze vrij verspreid over het Internet, anderzijds kun je ze voor een appel en een ei op de kop tikken bij de groeperingen die nog steeds de naam biblestudents hanteren. Je zal versteld staan over wat Russell blijkbaar als de waarheid zag, en wat jij de dag van vandaag als de waarheid ziet, en toch zal je hem in het rijtje van Jehovah's getuigen scharen. Weet je, ik durf zelfs meer te zeggen: Russell zou nu een felle tegenstander van Jehovah's Getuigen zijn!

Anderzijds heb je natuurlijk dat de eerste christenen er een volledig andere hiërarchie opna hielden dan Jehovah's getuigen de dag van vandaag. Een christelijke bijeenkomst bestond toen uit een groepje gelovigen, al dan niet aangevuld met mensen die geïnteresseerd waren om vooreerst het brood te breken en wijn te drinken.
De woorden die jij aanhaalt: het onderling vergaderen niet nalatend, wel in het Grieks gaat het eigenlijk gewoon over het samenkomen in dezelfde plaats. Het ging toen niet om vergaderen zoals dat nu bij Jehovah's getuigen gebruikelijk is. Een christelijke bijeenkomst in de eerste eeuw kun je het best vergelijken met een gezellig samenzijn dan een vergadering zoals Jehovah's getuigen die organiseren in een koninkrijkszaal.

Verder ga ervan uit dat de woorden van Jezus, die enkel een teken zou zijn, meteen zet je dat om naar een gebod: lees je bijbel eens in zijn context, het gaat namelijk niet om een gebod maar om een constatering.

Verder heb ik al de brief van Clemens aangehaald, maar ook in de handelingen van de apostelen, merk je dat er niet zoiets was als een eenheid van gemeentes die onder een gezamenlijk bestuur stonden, en waar er een klein groepje mensen heersten. Ze bestonden uit kleine groeperingen, die met elkaar communiceerden door brieven. Toen het NT werd samengesteld waren er heus wel een serieus aantal brieven meer hoor dan wat er in je bijbeltje zijn opgenomen!
I do my thing and you do your thing. I am not in this world to live up to your expectations and you are not in this world to live up to mine. You are you and I am I, and if by chance, we find each other it's beautiful; if not, it can't be helped - Frits Perls

Beele

Berichtdoor Beele » Do Okt 21, 2010 9:19 pm

En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen in een wolk met kracht en grote heerlijkheid.
Lukas 21:27

http://www.sign2god.com/folders/Wederkomst-Jezus.html

meindert

Berichtdoor meindert » Do Okt 21, 2010 9:51 pm

Knolletje,

Echte kondraaiers daar bij het WTG, telkens veranderen zij van standpunten. Nieuw licht, ja ja
laat mij niet lachen. Het is allemaal vals licht, wie trapt nog in de leugens van deze bikkelharde en valse verkondigers.

Ezra
Site Admin

Berichtdoor Ezra » Vr Okt 22, 2010 12:26 am

"Personen met een aardse hoop moeten daarom Christus als hun Hoofd erkennen
en onderdanig zijn aan de getrouwe en beleidvolle slaaf en het Besturende Lichaam
en aan de mannen die als opzieners in de gemeente zijn aangesteld."

..:: De Wachttoren van 15 oktober 2009 ::..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"In deze tijd van het einde heeft Christus „al zijn bezittingen” — alle aardse belangen van
het Koninkrijk — toevertrouwd aan zijn „getrouwe en beleidvolle slaaf”, vertegenwoordigd
door het Besturende Lichaam, een groep gezalfde christelijke mannen (Matth. 24:45-47).
De gezalfden en hun metgezellen, de „andere schapen”, erkennen dat ze door de leiding van
het hedendaagse Besturende Lichaam te volgen, in feite hun Leider, Christus, volgen."

..::De Wachttoren van 15 september 2010 ::..

XDJK

Berichtdoor XDJK » Vr Okt 22, 2010 6:32 am

Terug naar “Algemeen”